۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۰۹۸۱۴
حجت‌ الاسلام غروی:

انسان منتظر برای مال دنیا حسرت نمی خورد

انسان منتظر برای مال دنیا حسرت نمی خورد
استاد حوزه علمیه گفت: منتظر واقعی کسی است که انتظار خود را در اعمال، رفتار و کردار ظهور و بروز می دهد و زمینه ساز امر فرج می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام سید محمدعلی غروی استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: زمانی که امام زمان(عج) ظهور می کنند حضرت انتقام مستضعفان را از مستکبران می گیرند از این رو دعا برای ظهور منجی ضرورت دارد.

وی افزود: منتظر واقعی کسی است که انتظار خود را در اعمال، رفتار و کردار ظهور و بروز می دهد و زمینه ساز امر فرج می شود.

حجت‌ الاسلام غروی با بیان حدیثی از پیامبراکرم(ص) که فرمودند: به داشته های مردم چشم ندوزید و حسرت نخورید چرا که حلال آن حساب و کتاب و حرامشان دارای عقاب است، ابراز کرد: انسان منتظر در زندگی مهدوی برای مال دنیا حسرت نمی خورد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اگر انسان از گناه دست بردارد مستجاب الدعوه می شود، اظهار داشت: خداوند انسان تواب را دوست دارد، انسان با توبه می تواند به جایگاه معنوی خوبی دست یابد.

وی با اشاره به اینکه انسان نباید به تعریف و تمجید دیگران دل خوش کند، گفت: کسی که اعمال خود را برای کسب رضای الهی انجام می دهد نیازمند تمجید دیگران نیست چرا که خداوند برای او کافی خواهد بود.

حجت‌ الاسلام غروی ادامه داد: انسان اگر می خواهد زندگی مهدوی داشته باشد و به امام زمان(عج) خدمت کند باید به دور از شعارزدگی متخلق به اخلاق اسلامی شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان با امید داشتن به خداوند می تواند از دیگران بی نیاز شود، اظهار داشت: انسان منتظر از حرص و طمع دوری می کند زیرا می داند حرص سرآغاز همه بدبختی ها است؛ مسؤولان حریصی که از ثروت فراوان سیر نمی شوند بدانند در دنیا خبری نیست و باید همه داشته ها و انباشته های خودشان را در همین دنیا رها کنند و بروند.

وی با بیان این مطلب که حضرت آدم به سبب حرص از بهشت اخراج شد، گفت: در کسب علم و معنویت حرص داشتن مذموم نیست اما در عرصه ثروت، قدرت و شهرت انسان نباید حریص باشد.

حجت‌ الاسلام غروی با بیان اینکه حرص پایه کفر است، ادامه داد: انسان نباید در ارتباط با دیگران کاری انجام دهد و یا زود قضاوت کند که نیازمند به عذرخواهی شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات