۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۶۰۹۸۳۲
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

رژه رفتن با ماشین‌های شاسی بلند در شأن مدیر انقلاب اسلامی نیست

رژه رفتن با ماشین‌های شاسی بلند در شأن مدیر انقلاب اسلامی نیست
امام جمعه اهواز با اشاره به نیازمندی‌های مردم، گفت: رژه رفتن با ماشین‌های شاسی بلند و کذائی در شأن مدیر انقلاب اسلامی نیست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز، با اشاره به اینکه اکنون وقت رسیدگی به سیل زدگان از سوی استان‌های معین و دستگاه متولی رسیدگی به مناطق سیل زده است، خاطرنشان کرد: عزیزان جهادگر در چند ماه اخیر درگیر سیل و پسا سیل بودند همچنان دست خود را به سوی یاری رساندن جهادگران از سراسر کشور دراز و به آن‌ها می‌گوییم که امروز وقت رسیدگی به مناطق سیل زده است نه فردا.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان داشت: دولتمردان بدانند امروز زمان بازسازی، اعطای مبلغ بلاعوض و ساخت و ساز است و نه فردا که دیر خواهد بود؛ از سوی دیگر از سازمان آب و برق استان برای همه تلاش‌ها جهت رساندن آب به زمین‌های کشاورزی تشکر می‌کنم، اما چنین وظیفه مهمی را امروز به پایان برسانند و به فردا موکول نکنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اولویت مسائل اقتصادی عنوان داشت: در شرایط جنگ اقتصادی، تعطیلی‌های بیش از حد ما را به تراز انقلاب اسلامی نمی‌رساند البته منظور ما از تعطیلی ها، تعطیلی‌های دینی و مذهبی نیست بلکه چنین مناسبت‌هایی باید تعطیل اعلام شود که در این صورت حوزه‌های علمیه مأموریت جدید پیدا می‌کنند تا فرهنگ اهل بیت (ع) را به مناطق گوناگون برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه در روز جمعه نیز پس از پایان اقامه نماز جمعه باید به مسائل اقتصادی پرداخته شود، افزود: در ۸ سال جنگ تحمیلی، دشمن به بهانه روز‌های تعطیل، دست از نبرد برنداشت حال آنکه امروزه شاهد تعطیلی دو روز در هفته هستیم ضمن اینکه بیشتر ادارات دولتی در آغاز سال جدید حدود یک ماه تعطیل هستند.

وی توجه و تدبیر ویژه به تعطیلی‌ها را خواستار شد و گفت: مدیر و مسؤول تراز انقلابی باید متدین و دین باور، متخصص، لایق، کارآمد بوده و با توجه به جنگ اقتصادی تلاش بی وقفه شبانه روزی داشته باشد نه اینکه در بند ۸ یا ۹ ساعت باشد حال آنکه مدیر جهادی توانمند در تراز انقلاب اسلامی ۲۰ ساعت باید زحمت بکشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه مدیر تراز انقلاب اسلامی از زندگی اشرافی و حقوق نجومی به دور باشد، ادامه داد: چنین مدیری نباید قانون را دور بزند و سفره اش رنگارنگ باشد، از رانت بازی استفاده نکند، نزدیکان و بستگان نباید از سوی او بکارگیری شوند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه رانت بازی برای همه مدیران ممنوع است، بیان داشت: رژه رفتن با ماشین‌های شاسی بلند و کذائی در شأن مدیر انقلاب اسلامی نیست، در حالی که مردم نیازمند هستند باید مسؤولان شرایط زندگانی خود را در تراز زندگانی یک مسؤول نظام اسلامی تنظیم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه ساده زیستی و سادگی را از رهبر انقلاب بیاموزیم، ادامه داد: در نظام مقدس اسلامی باید عدالت علی (ع) نهادینه شود و این مطالبه رهبر انقلاب است و مدیر در تراز انقلاب اسلامی باید چنین ویژگی‌هایی را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه راهبرد سیاست خارجی ما صادق، صریح و روشن و مستحکم است، ادامه داد: امام راحل بیان داشت که اجازه سلطه هیچ احدی را بر نظام اسلامی نخواهیم داد و اسلام مداری براساس دین باوری، ایستادگی در برابر سیطره دشمن کلیدواژه‌های سخنان امام راحل بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه بنا بر نظریات کارشناسان نابودی آمریکا آغاز شده است، گفت: برای امت اسلامی انحلال آمریکا شیرین‌تر از انحلال شوروی خواهد بود و به همه آن‌هایی که در پی مذاکره با آمریکا هستند، می‌گوییم که رهبر انقلاب حرف نهایی را دیروز گفت.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه ظلم نمی‌کنیم و ظلم نمی‌پذیریم، تصریح کرد: هر گز اجازه نمی‌دهیم قدرت‌ها ما را بدوشند، اما نرمش قهرمانانه رهبر انقلاب در باب مذاکره برای دو موضوع اساسی بود که نخست بتوانیم نفت را براساس سیاست‌های خود و اوپک صادر کنیم و دیگر اینکه پول به دست آورده از آن را به راحتی وارد کشور کنیم./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات