۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۰۹۸۳۳
آیت الله علم الهدی:

بازگشت ایران به فعالیت های هسته ای، اروپا و آمریکا را سراسیمه کرده است

بازگشت ایران به فعالیت های هسته ای، اروپا و آمریکا را سراسیمه کرده است
 امام جمعه مشهد مقدس گفت: بازگشت ایران به برنامه هسته ای گذشته، سبب شکست ترامپ در انتخابات پیش رو خواهد شد و به همین دلیل میانجی به تهران فرستاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع)، این جنایت را نتیجه مذاکره با دشمنان اسلام دانست و گفت: خراب کردن قبور ائمه بقیع(ع) در نتیجه تهاجم نظامی دشمن نبود، بلکه نتیجه یک مذاکره و معامله بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در تشریح این موضوع خاطرنشان کرد: پیش از تخریب بقیع، شریف مکه حاکم حرمین بود که به کمک شیعیان و سادات نخاوله، طی نبرد جانانه ای با وهابیان، آن ها را شکست داده بود. دولت بریتانیا که سیاستش بر تسلط وهابیت به حرمین شریفین قرار گرفته بود، با شریف مکه وارد مذاکره شد و وعده حکومت به عراق و اردن را در قبال واگذاری حکومت مدینه به ملک عبدالعزیز، به او دادند.

از کجا معلوم حرم امام رضا را تبدیل به بقیع نکنند؟

آیت الله علم الهدی افزود: نتیجه مذاکره شریف مکه با بریتانیا این شد که او مدینه را تسلیم عبدالعزیز کرد و وهابیان وقتی بر مدینه مسلط شدند، حرم و قبور اهل ‌بیت را ویران کردند، سادات و شیعیان نخاوله را قتل‌ عام کردند، عده‌ ای از آنان را کشتند، زنان و دختران آنان را اسیر کردند و تا بیش از 50 سال آنان را از تمام حقوق زندگی و حیات محروم کردند؛ به گونه ای که حتی به پزشکان اجازه معالجه بیماران آنان را ندادند. این نتیجه مذاکره و معامله بود.

وی تصریح کرد: آن روز که دشمن از اسلام سیلی نخورده بود، چنین جنایتی را انجام داد. امروز که دوباره ندای معامله و مذاکره سر می دهند، آن هم در شرایطی که به فرموده امام راحل، اروپا و آمریکا از اسلام سیلی خورده اند، اگر بر شیعیان مسلط شوند، چه خواهند کرد؟ از کجا معلوم حرم امام رضا(ع) تبدیل به بقیع نشود؟ مردم ما باید هوشیار باشند و به زمزمه های دشمنان و عوامل و نفوذی های آن ها توجه نکنند.

مذاکره راه تسلط دشمن است؛ نه راه حل مشکلات اقتصادی

آیت الله علم الهدی گفت: مذاکره راه حل مشکلات اقتصادی ما نیست؛ بلکه راه سلطه آمریکا  و اروپا بر انقلاب ما و نسل ما است. آن ها در جریان برجام مانور دادند که جلوی فعالیت های هسته ای ایران را با مذاکره سد کردند و چندین هزار سانتریفیوژ ایرانی به حلب پاره مبدل شد و در چاله آب سنگین اراک، بتن ریختند.

وی افزود: اگر بنا باشد به برجام عمل شود و تحریم ها را بردارند، طبیعی است که وضعیت اقتصادی ایران رشد می کند. معنای رشد اقتصادی ایران، مقابله با اسراییل و قوت گرفتن ملت های مظلوم مانند یمن است. روزی که آمریکا از برجام خارج شد، زمانی بود که اروپایی ها به آمریکا ضمانت دادند که ایران را در برجام باقی نگاه دارند و اجازه نقض آن را به ایران ندهند.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: ترامپ برای ادامه دادن تحریم ها و تسلط بیشتر بر منطقه از برجام خارج شد. 17 ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و عملکرد ترامپ در زمینه استیصال اقتصادی ایران، مشکل ایران را برای آن ها حل شده خواهد کرد اما برنامه ای که شورای عالی امنیت ملی ما با کمال اقتدار تصویب کرد و به اروپا مهلت دو ماهه داد، اروپا و آمریکا را بیچاره کرده است.

وعده بازگشت ایران به فعالیت های هسته ای، اروپا و آمریکا را سراسیمه کرده است

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: در صورت بازگشت ایران به فعالیت های هسته ای، وعده اروپا مبنی بر باقی نگاه داشتن ایران در برجام را باطل می کند. سفر سراسیمه وزیر امور خارجه آلمان به ایران نیز به همین خاطر بود. از طرف دیگر بازگشت ایران به برنامه هسته ای گذشته، موجب شکست ترامپ در انتخابات پیش رو خواهد شد. به همین دلیل میانجی به تهران فرستاده است.

وی با اشاره به سخنان مقتدرانه رهبر معظم انقلاب خطاب به نخست وزیر ژاپن که به عنوان میانجی آمریکا به تهران سفر کرده بود، تصریح کرد: اگر چنین رهبری در آن روز مدینه پیدا می شد، امروز قبرستان بقیع خرابه نبود. رهبر انقلاب با اقتدار در برابر بیگانگان ایستادگی کرده اند اما وحشت ما این است که برخی مدیران اجرایی کشور گول بخورند.

آیت الله علم الهدی در پایان یادآور شد: مردم 40 سال ایستادگی کرده اند تا اسلام در این کشور به سقوط نینجامد و اگر به این استقامت ادامه دهند، وعده خدا که یک وعده صادق است و می فرماید «کفاری که می خواهند علیه شما توطئه کنند، خودشان به مکرشان مبتلا خواهند شد» تحقق خواهد یافت./861/پ202/ب1

ارسال نظرات