۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۶۰۹۸۳۷
قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی:

مواضع رهبری در دیدار «آبه شینزو» نشانه اقتدار است؛ نه قدم زدن با جان کری

مواضع رهبری در دیدار «آبه شینزو» نشانه اقتدار است؛ نه قدم زدن با جان کری
ترقی گفت: امروز آمریکا محتاج عکس گرفتن با مسؤولان ما تحت عنوان مذاکره است و میانجی می فرستد تا ایران را پشت میز مذاکره بکشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حمیدرضا ترقی، قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی ظهر امروز در سخنانی در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به تهران برای میانجی گری بین ایران و آمریکا، گفت: امروز آمریکا محتاج عکس گرفتن با مسؤولان ما تحت عنوان مذاکره است و میانجی می فرستد تا ایران را پشت میز مذاکره بکشاند.

وی با بیان این که سخنان رهبر معظم انقلاب خطاب به نخست وزیر ژاپن نشانه اقتدار است؛ نه قدم زدن با امثال جان کری و موگرینی، یادآور شد: این در حالی است که در رژیم سابق، شاه برای تعیین نخست وزیر خودش باید منتظر اجازه بیگانگان می ماند. عزت امروز به برکت رهبری امام راحل و آیت الله خامنه ای نصیب ما شده است.

ترقی افزود: همه دشمنان ما بسیج شده اند که امید مردم را از بین ببرند. آن ها 40 سال است که برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی روزشماری می کنند. منافقین پیش از راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته وعده براندازی نظام جهوری اسلامی را داده بودند و این نشان می دهد هنوز نفهمیده اند انقلاب اسلامی ریشه در قلوب ملت های جهان دوانده و نفوذش در منطقه و جهان به قدری گسترده است که آمریکا را به وحشت انداخته است. این ها همه نشانه امیدواری ما به آینده انقلاب اسلامی است.

منتخبان ما از قافله سالار نظام اسلامی عقب افتاده اند

ترقی با اشاره به ضرورت بررسی نقاط ضعف و قوت نظام اسلامی در چهار دهه گذشته، اظهار کرد: سؤال مهمی که امروز باید از خود بپرسیم این است که چرا پس از 40 سال هنوز نتوانسته ایم دولت اسلامی و جامعه اسلامی را به طور کامل تحقق بخشیم؟ چرا رهبر معظم انقلاب دولت سازی و جامعه سازی اسلامی را به نسل جوان آینده کشور واگذار کرده اند؟ علت این است که ما هنوز نتوانسته ایم انتخاب خود را با معیارها و شاخص های تعیین شده توسط امام و رهبری تطبیق دهیم.

وی افزود: رهبری توصیه می کنند نیروی انقلابی را برای مجلس انتخاب کنید؛ ما نیروهای لیبرال را انتخاب می کنیم. رهبری توصیه می کنند نیروهای جهادی را برای اجرای امور برگزینید؛ ما نیروهای جهادی انتخاب نمی کنیم. رهبری توصیه می کنند اقتصاد مقاومتی را پیشه کنیم اما منتخبان ما از قافله سالار نظام و امت اسلامی عقب هستند.

تحلیل واقع بینانه لازمه حرکت در مسیر تمدن سازی است

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چند راهبرد را برای جامعه سازی و دولت سازی اسلامی تبیین کرده اند که نخستین مورد، تحلیل واقع بینانه نسبت به اتفاقات است. برخی آن چنان سیاه نمایی می کنند که گویی نظام اسلامی هیچ کاری در این 40 سال انجام نداده است. برخی دیگر آن چنان تلاش ها و توطئه های دشمن را مهم و بزرگ جلوه می دهند که گویی هیچ آینده ای در انتظار نظام جمهوری اسلامی نیست. این سخنان با تحلیل واقع بینانه سنخیتی ندارد.

وی افزود: دومین راهبرد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب حرکت نظام مند نیروهای انقلابی جوان برای اداره کشور است. زمانی حکومت کشور ما طاغوت بود و برای مقابله با کاپیتولاسیون؛ یعنی قانونی که به مستشاران آمریکایی در کشور ما مصونیت می داد، ما راهی جز این که خائنان را با حکم مرجعیت اعدام کنیم، نداشتیم اما امروز قوانین اسلامی حاکم بر این کشور است و طبیعتا همه تلاش ها و فعالیت ها باید تحت پرچم قانون انجام شود.

ترقی ضمن تأکید بر ضرورت قانونمداری در فعالیت های سیاسی، گفت: علت مقابله ما با فتنه 88 قانون گریزی عوامل فتنه بود. آن ها فصل الخطاب را در قانون قبول نداشتند در حالی که حل تمام مشکلات کشور با قانون و برنامه ریزی میسر خواهد بود. توصیه رهبر معظم انقلاب به جوانان عزیز همواره این بوده که با رعایت قانون آتش به اختیار باشند و انتقاد خود نسبت به عملکرد مجریان را اعلام کنند.

دولت اسلامی در برابر بهشت و جهنم مردم هم مسؤول است

ترقی ادامه داد:‌ هدف دار بودن حرکت به سوی ایجاد تمدن نوین اسلامی سومین توصیه رهبر انقلاب در این زمینه است. حرکت های بی هدفی که مشخص نباشد با چه انگیزه ای انجام می شود، نتیجه نخواهد داد. مجلس، دولت و تمام ارکان باید هدف خود را بدانند. اگر هدف ما دولت سازی اسلامی باشد، دیگر یک مسؤول به خود اجازه نمی دهد که بگوید بهشت و جهنم مردم به ما ارتباطی ندارد.

وی تصریح کرد: آیا آن دولتی که در برابر جسم مردم مسؤول است در برابر روان و فرهنگ مردم مسؤولیت ندارد؟ اگر میکروب فرهنگی وارد این کشور شد و فضایل اخلاقی را از بین برد، برای جامعه ضرری به وجود نمی آید؟ قطعا این سخن که بهشت و جهنم مردم به ما ربطی ندارد، منطبق بر اصول اسلام نیست.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی افزود: مجموعه این راهکارها نشان می دهد که رهبر معظم انقلاب با حزب بازی مخالف هستند اما با رفتار حزبی درست و کار تشکیلاتی منظم و بر اساس برنامه کاملا موافق هستند. ما باید بتوانیم الگوی حزب مطلوب در جامعه اسلامی را بسازیم؛ حزبی که تقوای جمعی را مدنظر داشته باشد./861/

ارسال نظرات