۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۰۹۸۳۹
امام جمعه نجف:

اقتدار ایران در برابر آمریکا برگرفته از فرهنگ علوی و حسینی است

اقتدار ایران در برابر آمریکا برگرفته از فرهنگ علوی و حسینی است
امام جمعه نجف تصریح کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در برابر ایالات متحده ناشی از فرهنگ علوی و حسینی است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری (سلام الله علیها) برگزار شد، با بیان این که حکم اعدام 17 تروریست عربستانی باید اجرا شود، اظهار داشت: دولت عراق از سوی مسؤولان سعودی تحت فشار است که این تروریست ها را آزاد کند. حکومت باید با اجرای این اعدام ها، عدم کرُنش در برابر فشارهای عربستان را ثابت کند.
وی خواستار معذرت خواهی فرانسه از مردم عراق و خانواده های شهدا شد و تصریح کرد: اعضای وابسته به جریان تروریستی داعش که دارای ملیت فرانسوی هستند نیز باید بدون در نظر گرفتن هر گونه ملاحظه ای، اعدام شوند.
امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه به حادثه دو نفکش در دریای عمان اشاره کرد و گفت: متهم ردیف اول این حادثه رژیم اشغالگر صهیونیستی است زیرا او تنها کسی است که از این نوع حوادث سود می برد. ما این حادثه را که همزمان با حضور نخست وزیر ژاپن در ایران رخ داد را محکوم می کنیم. این نوع حوادث به سود مصالح منطقه نیست زیرا هیچ طرفی خواهان جنگ نیست.
وی با اشاره به موضع ایران در برابر پیام دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، خاطرنشان کرد: انحطاط و ذلت آمریکا در برابر مردم ایران به دلیل فرهنگ علوی و حسینی آنان است که هیچ گاه در برابر دشمنان تسلیم و عقب نشینی نمی کنند.
حجت الاسلام قبانچی به همایشی که قرار است طی ماه جاری و با موضوع «معامله قرن» در بحرین برگزار شود، واکنش نشان داد و گفت: عراق از حضور در این همایش امتناع ورزیده است زیرا مشارکت در آن را به معنای به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر صهیونیستی می داند.
وی حمله حوثی های یمن به فرودگاه های سعودی را اقدامی صحیح و به منزله دفاع از نفس دانست و افزود: در حالی یمن به دفاع از خود پرداخته است که جهانیان 5 سال نسبت به تجاوز به این کشور سکوت کرده اند. رژیم آل سعود باید هر چه سریعتر از تجاوز به یمن دست بردارد.

ارسال نظرات