۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۶۰۹۸۴۹

واکنش امام جمعه بوشهر به نصب تصاویر سناتورهای پهلوی در شهر

واکنش امام جمعه بوشهر به نصب تصاویر سناتورهای پهلوی در شهر
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اخیرا در سطح شهر تبلیغاتی را مشاهده کردیم که مردم را متأثر کرد، گفت: امیدواریم دیگر شاهد این نوع هنجارشکنی‌ها نباشیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به دیدار روز گذشته رهبر انقلاب و آبه شینزو نخست‌وزیر ژاپن اظهار داشت: سفر نخست وزیر ژاپن برای رساندن پیام رئیس جمهور آمریکا نشان از ضعف در بن بست قرار گرفتن آمریکا است و از جهتی نشان دهنده عزت ایران و مردم آن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: این سفر یک توطئه سیاسی برای فریب افکار عمومی مردم جهان برای القای این موضوع که ما خواهان مذاکره هستیم اما ایران آن را نمی پذیرد درحالی که این روش نخ نما شده است.

خطیب جمعه بوشهر بیان داشت: آمریکا از یک طرف پیام می‌فرستد اما از طرفی تحریم‌ها را شدت می‌دهد؛ ایران فراتر از تعهدات خود در برجام عمل کرده اما آنها بدعهدی کردند.

وی موضوع گیری مقام معظم رهبری را نشان از عزت ایشان و ایران اسلامی دانست و گفت: شک نکنید اگر آمریکا بداند که می‌تواند موجب براندازی نظام ما شود هزینه زیادی را برای این طراحی خود پرداخت می‌کند.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: عدم تحویل گرفتن پیام ترامپ که توسط نخست وزیر ژاپن فرستاده شده و نیز عدم پاسخگویی رهبری به این پیام نشان از عزت رهبر و ایران اسلامی است.

امام جمعه بوشهر در ادامه سخنان خود طرح معامله قرن را محکوم کرد و ابراز داشت: رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی با همکاری جریان مرتجع عرب به دنبال فساد سیاسی در مساله فلسطین هستند و با دادن برخی امتیازات کم ارزش به فلسطینیان به دنبال بردن آنها به بن بست هستند تا آنها را محاصره کنند.

وی با محکوم کردن این اقدام افزود: این معامله قرآن، معامله جهان استکبار با مردم فلسطین جهت چپاول ثروت و قدرت در فلسطین است؛ از همه کشورهای اسلامی می‌خواهیم که این معامله را محکوم کنند.

 آیت الله صفایی بوشهری با انتقاد از برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس در تهران و سفارت انگلیس آن هم از جیب ایرانیان گفت: متاسفانه این جشن در تهران با هزینه‌های داخلی برگزار شد و نیز عده‌ای وا داده و غربگرا در آن شرکت کردند؛ این جشن تولد ملکه استعمار و نماد تاریخ ظلم در جهان و جشن تولد تجاوزات سخت و نرم به جامعه جهانی می‌باشد.

وی ادامه داد: جشن تولد ملکه انگلیس، جشن تولد ملکه قراردادهای تحمیلی و چپاول گرایانه در ایران است کسانی که چهاربار به بوشهر حمله کردند؛ برگزاری این جشن بسیار کار قبیحی است که آن را محکوم می‌کنیم.

امام جمعه بوشهر در ادامه سخنان خود به جایگاه فرهنگ و هنر در اسلام و انقلاب پرداخت و با انتقاد از برخی مسؤولان به جهت نصب تصاویر سناتورهای پهلوی در سطح شهر اظهار داشت: فرهنگ و هنر یکی از مهمترین مقولات اسلام است که باید مطابق با آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی باشد.

 آیت الله صفایی بوشهری افزود: امام(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر این معنا تاکید داشتند که اگر فرهنگ و هنر در خدمت دین و انقلاب نباشد دچار انحراف خواهد شد و شایسته است هرکار هنری و اسلامی که صورت می‌گیرد بر اساس فرهنگ دینی و انقلابی باشد.

وی افزود: اخیرا در سطح شهر تبلیغاتی را مشاهده کردیم که خیلی از مردم را متاثر کرد که امیدواریم دیگر شاهد این نوع هنجارشکنی‌ها در سطح استان و شهر نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تاکید کرد: هیچ کسی مخالف هنر و هنرمند و تجلیل از هنر نیست اما همگان تقاضا دارند که ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی پاس داشته شود.

وی با بیان اینکه این اشتباهات در سطح شهر با این گسترش به هیچ وجه قابل توجیه نیست گفت: مردم ما خواهان توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

 آیت الله صفایی بوشهری در ادامه سخنان به برگزارکنندگان این مراسمات تذکر داد و تاکید کرد: همه مسؤولان توجه به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی اسلامی را در برگزاری مراسمات خود مورد توجه قرار دهند.

خطیب جمعه بوشهر با اشاره به پیش رو بودن فصل تابستان و مساله آب گفت: تلاش‌های بسیاری برای مدیریت آب در فصل تابستان در حال انجام است اما برای به سرانجام رسیدن آن وقت لازم است که نیاز است مسؤولان با شتاب بیشتری کار را پیش ببرند و از جهت مردم نیز رعایت کنند.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات