۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۰۹۸۵۱
امام جمعه قزوین:

مقاومت، مهم‌ترین راه برون‌رفت از تحریم است

مقاومت، مهم‌ترین راه برون‌رفت از تحریم است
امام جمعه قزوین با بیان اینکه راه برون‌رفت از تحریم مقاومت است، گفت: برخی از نشانه‌های قدرت استکباری را از این پس باید در موزه‌ها مشاهده کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد، اظهار کرد: بنای خدای متعال بر این است که زندگی دنیوی انسان‌ها و سعادت اخروی آن‌ها را با تقوا رقم بزند بنابراین اگر تقوا را از زندگی انسان‌ها بردارند، دنیا و آخرت آن‌ها خراب می‌شود.

وی افزود: تمام پیامبران و ائمه‌اطهار(ع) مروج تقوای الهی بودند و در قرآن کریم بیشترین سفارش به تقوا دیده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: خدا به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که چشم‌انداز آینده زمین و حکومت در اختیار بندگان شایسته خداوند است و می‌فرماید: «ما آینده زمین را برای کسانی در نظر گرفتیم که به فکر زورگویی بر دیگران نبوده و خود را برتر نمی‌دانند».

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: در سایه تقوا دنیا، امنیت، اقتصاد بالنده، عدالت اجتماعی، آرامش دل و فرهنگ بالنده محقق شده و نگرانی‌های ما هم در پناه تقوا برطرف می‌شود.

وی عنوان کرد: اهل کتاب و مشرکین که همواره با مسلمانان دشمن بودند، می‌خواهند مسلمانان ایمان خود را کنار گذاشته و در جبهه کفر قرار گیرند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند می‌خواهد بساط کفار را جمع کند اما این‌ها می‌خواهند بیشتر بساط خود را پهن کنند و خداوند به مسلمانان هشدار می‌دهد که مراقب باشید در جبهه کفر وارد نشوید زیرا من می‌خواهم شما مسلمانان عزیز باشید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: وقتی تاریخ انقلاب اسلامی ایران و تاریخ سیطره استعمار بر ایران را مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم ملت ایران قبل از انقلاب قرن‌ها بدبختی کشیده‌اند.

وی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته قزوین بیان کرد: هر نماز و عبادتی گام برداشتن و حرکت به سمت تقوا است و این از عنایات خداوند است که هر هفته جمعه در کنار هم جمع می‌شویم تا به ائمه‌اطهار(ع) درود بفرستیم.

امام جمعه قزوین افزود: وقتی به زیارت ائمه‌اطهار (ع) مشرف می‌شویم در زیارت‌نامه شهادت می‌دهیم آنچه که می‌گوییم را آن‌ها می‌شوند و بعد مکانی هم تأثیری ندارد و آن‌ها جواب می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: امسال نماز عیدفطر باشکوه را آن‌طور که دستور دین ما است برای نخستین بار و با یاری اقشار مختلف اقامه کردیم و از خدا می‌خواهیم لیاقت اقامه باشکوه این نماز را در سال‌های آینده به ما عنایت بفرماید.

وی با اشاره به سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران ادامه داد: برای ملت ما این سفر اهمیت چندانی ندارد زیرا ژاپنی کشوری است که چندین بار توسط آمریکایی‌ها تحقیر شده و نسل‌های آینده آن‌ها را به خاطر بمب‌های حاوی رادیواکتیو دچار بیماری کرده است اما این‌ها هیچ‌گاه به ظلم‌های امریکا بر علیه خود اعتراض نکرده‌اند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در کنار این خبر، اخبار بااهمیتی وجود دارد و آن اینکه معلوم شد اگر در مقابل آمریکا بایستیم خوب بلد است که عقب‌نشینی کند و هرگاه مسؤولان غرب‌زده‌ نتوانستند به پای رهبر و همراه ملت حرکت کنند، آمریکا منافع ما را به خطر انداخت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: هرجا ملت ایستادگی کرد، دیدیم که آمریکایی‌ها خوب بلد هستند از حرف‌های گذشته خود برگردند و عقب‌نشینی کنند و راه برون‌رفت از تحریم هم مقاومت و ایستادگی است.

وی گفت: وقتی آمریکا به جدال سیاسی دچار می‌شود، مجبور است از نخست‌وزیر ژاپن برای انتقال حرف‌های خود به جمهوری اسلامی استفاده کند، می‌فهمیم که ابرقدرت که هیچ حتی قدرت معمولی هم در آمریکا وجود ندارد بلکه یک شبه خیالاتی در ذهن غرب‌زدگان به نام قدرت آمریکایی وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: آن‌هایی که قدرت الهی را درک نکردند و در صفوف مقاومت جبهه‌های دفاع مقدس قرار می‌گرفتند و با مدافعان حرم همراه می‌شدند خیالاتی که ذهن آنان را فراگرفته است، پاک می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: ملت ما می‌فهمند کسی که تا دیروز آمریکا را کدخدا می‌دانست، نمی‌تواند آزاده‌ای شود که در برابر کدخدای خیالی مقاومت کند.

وی ادامه داد: برخی از نشانه‌های قدرت استکباری را از این پس باید در موزه‌ها مطالعه کرد و این همان کلامی است که امام در مورد شوروی سابق مطرح کردند و امروز رهبر معظم انقلاب فروپاشی قطب دیگر استکباری را اعلام کرده‌اند و ما یقین داریم به زودی شاهد این حقیقت خواهیم بود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: رهبری فرمودند «اندیشه مقاومت قدرتمندترین سلاح یک ملت است» و ما این مقاومت را همواره در کشور داریم و کشورهای مسلمان دیگر هم در این راه با ما هم‌صدا شدند البته دشمن همه همت خود را به کار می‌گیرد تا توسط غرب‌زدگان این مقاومت را بشکند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: اگر قدر رهبر را بدانیم و شکر این رهبری را خوب به جا آوریم لیاقت ظهور امام زمان(عج) را پیدا می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد:سالروز شهادت شهدای حزب موتلفه را داریم که عامل اعدام انقلابی حسنعلی منصور بودند و پایه‌های نهضت و انقلاب اسلامی را محکم کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: پنجمین کاروان کمک‌های مردمی برای جهیزیه و تجهیز خانه‌هایی که وسایل آنان از بین رفته است امروز برای سیل‌زدگان ارسال می‌شود.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات