۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۶۰۹۸۵۴
آیت الله سعیدی:

"مرگ بر آمریکا"موضع راهبردی ملت ایران است|دیپلماسی مقاومت سبب شکست دشمن است

امام جمعه قم با بیان این که"مرگ بر آمریکا"موضع راهبردی ملت ایران است، گفت: پیام ضعف دادن در برابر ستمگر طمع او را برای ضربه زدن بیشتر می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، سالگرد شهادت شهیدان بخارایی، امانی، صفار هرندی و نیک نژاد، روز جهاد کشاورزی و روز شهادت عموی پیامبر اکرم(ص) حضرت حمزه را گرامی داشت.

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: مردم اطمینان داشته باشند رهبر حکیم انقلاب با نورانیت و ژرف اندیشی و تحلیل جامع اوضاع منطقه، بر شیطنت های دشمن آگاهی دارند و با برنامه مقابل توطئه ها ایستاده اند.

امام جمعه قم اظهار داشت: رهبر عزیز انقلاب 5 استدلال را برای ضرورت مقاومت بیان فرمودند، استدلال اول این است که واکنش طبیعی هر ملت آزاده در برابر آرایش تهاجمی دشمن مقاومت خواهد بود و مقاومت واکنش فطری در برابر قلدری و باج خواهی است.

وی ادامه داد: مقاومت بر خلاف ضعف، انفعال و عقب نشینی سبب اقتدار، فعالیت، پیشروی و پیروزی در برابر دشمن می شود و تجربه انقلاب و جبهه مقاومت در طول سالیان گذشته نشان داده که مقاومت سبب عقب نشینی دشمنان شده است.

آیت الله سعیدی با بیان این که مقاومت دلیرانه باید در دستور کار باشد نه عقب نشینی بزدلانه، ابراز داشت: دشمن در 8 سال دفاع مقدس شکست های ذلت باری متحمل شد، دشمن در اثر مقاومت شکست خورد و از ترفند میانجی گری استفاده کرد که این روزها هم برای وادار کردن ملت به عقب نشینی مشاهده می شود اما درآن زمان شجاعت، بصیرت، اقتدار و عظمت امام و ملت ایران و دیپلماسی مقاومت سبب شکست دشمن شد، امروز همان شجاعت، بصیرت، اقتدار و مقاومت حضرت امام در رهبر معظم انقلاب مشاهده می شود.

وی عنوان کرد: پاسخ محکم امام امت و ملت بزرگ ایران با لطف الهی و عنایات حضرت ولیعصر(عج) فقط مقاومت است، استدلال سوم این است که هزینه سازش از هزینه مقاومت به مراتب بیشتر است، تجربه سازش حکومت در مصر، معمر قذافی و سازش سعودی ها در برابر آمریکایی ها و تجربه تسلیم ژاپن در برابر آمریکا و جنایت هیروشیما مؤید این موضوع است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: وعده الهی مبنی بر پیروزی نهایی حق استدلال دیگر  برای لزوم مقاومت است، بر خلاف فکر غربگرایان و افراد سست عنصر که همواره مأیوسانه و عاجزانه می گویند مقاومت فایده ندارد، در عمل ثابت شده که مقاومت ممکن، مفید و تأثیرگذار است؛ امروزه محور مقاومت روز به روز گسترش پیدا کرده و جبهه استکبار و صهیونیست ها به سقوط نهایی خود نزدیک خواهند شد.

وی با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: رهبر انقلاب در پاسخ به نخست وزیر ژاپن درباره انتقال پیام رییس جمهور آمریکا فرمودند ما در حسن نیت و جدیت شما تردیدی نداریم اما ترامپ را لایق تبادل پیام نمی دانم و پاسخی به او نخواهم داد.

آیت الله سعیدی گفت: این موضع گیری با توجه به این واقعیت است که پیام ترامپ به ایران به اندازه ای بچه گانه، مستکبرانه و بی ارزش بود که  رهبر حکیم انقلاب او را لایق مبادله پیام ندانستند، دولتمردان آمریکا خود را به هیچ عهد و پیمانی پایبند نمی دانند، ایران پس از سال ها مذاکره به برجام رسید اما اولین کسی که برجام را نقض کرد اوباما بود و بعد هم ترامپ یکجانبه از برجام خارج شد.

وی افزود: ترامپ از ابتدای ریاست جمهوری مرتب تهدید و تحریم می کند و رهبر انقلاب فرمودند کدام عاقلی با کشوری که زیر تمام تعهدات خود می زند مذاکره می کند، رهبر معظم انقلاب بی منطقی، زورگویی و دروغگویی رییس جمهور آمریکا را برای جهان تبیین کردند.

امام جمعه قم اظهار داشت: شاید در دنیا دولت ها و ملت هایی باشند که از پیام مستکبرانی مانند ترامپ حساب ببرند اما ملت بزرگ و رشید ایران اسلامی نه تنها به چنین پیام هایی بی اعتنا هستند بلکه با درس آموزی از مکتب امام حسین(ع) در برابر چنین پیام های ذلت باری فریاد هیهات مناالذلة سر می دهند.

وی ادامه داد: پیام ضعف دادن در برابر ستمگر طمع او را برای ضربه زدن بیشتر می کند، درخواست مذاکره از سوی آمریکا برای فشار بیشتر به ایران است، تا وقتی که آمریکا از موضوع مستکبرانه و ظالمانه با ملت ایران سخن می گوید و در پی توطئه، تهدید و تحریم ایران است بر همان موضع راهبردی که بر مبنای قرآن است و امام به ملت یاد داد در برابر ستمگران محکم و استوار ایستاده ایم و این موضع راهبردی را با مرگ بر آمریکا اعلام می کنیم.  

محمد قمین
ارسال نظرات