۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۶۰۹۸۵۵
امام جمعه شهرکرد:

همه ملت ایران از آمریکا متنفرند

همه ملت ایران از آمریکا متنفرند
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه مخالفت پیرامون مذاکره مجدد با آمریکا حرف یک شخص یا جناح خاص نیست، گفت: همه ملت ایران از آمریکا متنفرند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با تاکید بر موضع‌گیری زیبا، ارزشمند و قاطع رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخست وزیر ژاپن، گفت: هیأت حاکمه آمریکا به‌گونه‌ای وانمود می‌کند که گویا از ابتدا هیچ مذاکره‌ای صورت نگرفته است از طرف دیگر طوری نشان می‌دهند که آمریکا به‌دنبال صلح و ایران به‌دنبال جنگ‌طلبی است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: آمریکا هر جایی رفت آنجا را تبدیل به ویرانه کرد، چهره خود را بزک کرده و ایرانیان را انسان‌هایی خشن نمایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مخالفت پیرامون مذاکره مجدد با امریکا حرف یک شخص یا جناح خاص نیست، تاکید کرد: همه ملت ایران از آمریکا متنفرند و به خود اجازه نمی‌دهند دوباره بر سر میز مذاکره بازگردند البته هستند عده‌ای مسؤولان خودباخته که همچنان به‌دنبال مذاکره باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، گفت: متاسفانه برخی‌ها به‌دنبال فساد و گناه هستند و عده‌ای هم به این بهانه که اگر با فساد و گناه این افراد مبارزه کنیم این افراد به سمت گناهان زیرزمینی می‌روند، به این مسائل دامن می‌زنند.

انتقاد امام جمعه از باز شدن پای خوانندگان مبتذل به چهارمحال و بختیاری

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری راه برای برخی خواننده‌ها که آهنگ‌های مبتذل می‌خوانند باز می‌شود، افزود: بعضی از آهنگ‌های این خوانندگان واقعا مبتذل و حرام است، این را تنها من نمی‌گویم نظر دیگر عالمان دینی هم همینگونه است.

وی بیان کرد: موضوع بدتر این است که وقتی تعدادی از مردم حزب‌الهی و مذهبی به این شیوه برگزاری کنسرت‌ها اعتراض می‌کنند به آن‌ها گفته می‌شود از امام‌جمعه شهرکرد مجوز داریم و پول به حساب مصلی واریز شده است، این یعنی به امام‌جمعه شهر رشوه داده‌اند این در حالی است که بنده طی حدود ۴۰ سال فعالیتم ذره‌ای اندوخته برای خودم ندارم.

با کنسرت مشکلی ندارم/ اشاعه فساد جنسی نگران‌کننده است

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه هیچ کس با موسیقی سنتی و کنسرت سالم هیچ مشکلی ندارد، ادامه داد: آنچه نگران‌کننده است اشاعه فساد جنسی است که جامعه را از رشد بازمی‌دارد، چرا برخی متوجه نمی‌شوند دشمن در مقام استحاله انقلاب اسلامی است و می‌خواهد با گسترش فساد، بی‌بندباری، بی‌حجابی و... یک اسپانیای دیگر درست کرده و اسلام‌زدایی کند.

از مدیریت استان و فرهنگ و ارشاد گلایه دارم/ مردم مدیران فرهنگی منافق را بشناسند

نماینده ولی‌‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه وظیفه من این است که تذکر و هشدار بدهم اما برخی از مسؤولان، متولیان امور و... نه‌تنها گوش نمی‌دهند بلکه لجبازی هم می‌کنند، بعضی برای آنکه پایگاه جناحی خود را تقویت کنند معاصی الهی را گسترش می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: مردم این مدیران منافق را بشناسند و به‌موقع این فتنه‌های فرهنگی را نیز همچون سایر فتنه‌هایی که پشت سر گذاشتند خنثی کنند، از فرهنگ و ارشاد و مدیریت استان نیز در این امور گلایه دارم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: انتظار می‌رود درخصوص کشف حجاب هم نیروهای انتظامی به‌خوبی وظیفه خود را انجام دهند، کشف حجاب جرم مشهود است که باید مسؤولان امر با این جرم برخورد لازم را داشته باشند، اینگونه اعمال آفت و پایمال کردن خون شهدا است.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه سبک زندگی عبادی مورد انتظار قرآن این است که نباید عبادت خدا به فرع تبدیل شود، افزود: خدمت به مردم، گره‌گشایی از کار آن‌ها، مدیریت، کاسبی، کشاورزی و... خوب باید ثمره عبادت باشند، باید تلاش کنیم سبک زندگی خودمان و جامعه اطرافمان اسلامی و عبادی باشد.

وی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی در سال ۵۸ اشاره و عنوان کرد: نمونه همان جوانانی که در جهاد سازندگی فعالیت می‌کردند این روزها در روستاهای دورافتاده اقدامات جهادی انجام می‌دهند.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات