۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۶۰۹۸۶۵
امام جمعه موقت تهران:

امروز شاهد جهانی شدن ولایت مداری و ولایت پذیری در جهان هستیم + فیلم

امروز شاهد جهانی شدن ولایت مداری و ولایت پذیری در جهان هستیم + فیلم
آیت الله صدیقی با بیان اینکه ولایت مداری و ولایت پذیری در حال جهانی شدن است، گفت: انقلاب اسلامی اقتدار اسلام را در جهان به نمایش گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت غریبانه شهدای مؤتلفه اسلامی عصر امروز بر مزار آن شهدا در آستان مقدس امامزاده هادی(ع) برگزار شد، گفت: اضطرار به حضرت حجت(ع)، اضطرار جسم به جان است.

وی افزود: رابطه عالم با امام زمان(عج) رابطه باطن و ظاهر است، رابطه ملکوت و ملک است، رابطه روح و بدن است، همانگونه که روح هیچ خاصیتی ندارد عالم بدون صاحب خود بی معنا است.

آیت الله صدیقی حیات دنیوی انسان را در گرو حضور خلیفه الهی بر روی زمین دانست و ابراز کرد: آن حیات طیبه وعده داده شده با ظهور امام زمان(عج) محقق می شود؛ قبل از ظهور حضرت ظهور شخصی، قبیلگی و تشکلی دارند؛ برخی تشکل ها زنده هستند مانند جوش و خروش رزمندگان در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس، آنان عضو یک پیکره الهی بودند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اراده دیگری دل شهدا را از دنیا می کند از این رو است که با عشق به خدا روی می آورند و با پای خودشان به قربانگاه می روند؛ تا زمانی که مردم حالشان حال شهدا نباشد نمی توانند با امام زمان(عج) ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: بسیاری از مردم امام زمان(عج) را برای رفع حاجت و مشکلات خودشان می خواهند اما شهدا چنین نبودند آنان آرزو داشتند که جبهه آنان را بپذیرد و جان ناقابل خودشان را فدای اسلام و اهداف الهی کنند.

آیت الله صدیقی لازمه توحید را ولایت پذیری بیان کرد و گفت: تا ولایت سایه اش همانند خورشید در جامعه گسترده نشود و مردم خود را نیازمند به نور آن ندانند امام زمان(عج) ظهور نخواهد کرد تا حکومت عدل در جهان گسترده شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: جان انسان منتظر، عطش عدل و عبودیت دارد زمانی که این عطش در وجود انسان ها ایجاد نشود به طوری که نتوانند ظلم را تحمل کنند امام زمان(عج) ظهور نمی کنند؛ بنابراین طاغوت زدایی، ظلم زدایی، فساد زدایی، فریب زدایی و دروغ زدایی تا زمانی که در وجود انسان ها به صورت قطعی احساس نشود امر فرج محقق نمی شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ولایت پذیری و ولایت مداری را در جهان تبلیغ و ترویج کرد، گفت: امروز اقتدار اسلام در حال جهانی شدن است؛ امروز در منطقه ولایت حرف اول را می زند و در آستانه جهانی شدن این مهم نیز هستیم.

آیت الله صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی انتظارفرج را در عمل معنا کرد، قبل از انقلاب برخی تصور می کردند دعای ندبه بخوانند و با شاه بسازند و نسبت به طاغوت بی تفاوت باشند امام زمان(عج) ظهور می کنند؛ امام راحل انتظار را در عملا نشان دادند؛ انسان منتظر جان بر کف است بر این اساس تا مردم از رفاه و خواسته های دنیوی خود عبور نکنند امام زمان(عج) نمی آیند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 7

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات