۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۰۹۸۷۰
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق بهشهر:

مسؤولان برای وضعیت فعلی حجاب در جامعه تدبیر کنند

مسؤولان برای وضعیت فعلی حجاب در جامعه تدبیر کنند
حجت الاسلام جباری با ابراز تأسف از وضعیت عفاف و حجاب در جامعه، گفت: مسؤولان باید برای جلوگیری از وضعیت فعلی تدبیر اساسی کنند.
حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به اهمیت مسأله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی، بر ضرورت تلاش همه بخش‌های کشور به منظور نهادینه شدن این فرهنگ اصیل دینی در جامعه تأکید کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن تلاش می‌کند تا مسأله حجاب را در جامعه اسلامی تضعیف کند، خاطرنشان کرد: کسانی که نسبت به این موضوع مهم دغدغه دارند باید به میدان بیایند و در جهت تقویت این فرهنگ دینی گام بردارند.
 
حجت الاسلام جباری با اشاره به این که استان‌های شمالی به دلیل شرایط گردشگری که دارند بیش از سایر مناطق کشور در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، گفت: اگر وضع به همین صورتی که امروز است رها شود به طور حتم در آینده دیگر نمی‌توان شرایط را کنترل کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز برای جلوگیری از بدحجابی و بی عفتی در جامعه نیازمند یک عزم همگانی در میان مسؤولان هستیم، خاطرنشان کرد: کسانی که به عنوان آمران به معروف در جامعه فعالیت می‌کنند نیازمند به حمایت انتظامی و قضایی دارند.
 
امام جمعه بهشهر با بیان این که متأسفانه نگاه سیاسی و سلیقه‌ای مسؤولان نسبت به موضوع عفاف و حجاب موجب ایجاد چنین وضعی در جامعه شده است، تصریح کرد: مسأله مهمی همچون حجاب و عفاف را نباید به دولت‌ها سپرد، چون متأسفانه با تغییر دولت‌ها رویکرد‌ها نیز در برابر این مسأله تغییر می‌کند.
 
حجت الاسلام جباری، یکی از مهم‌ترین دلایل عدم اجرای دقیق قانون عفاف و حجاب را تغییر دولت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: دولت‌ها با سیاسی کردن مسأله حجاب هر کدام نگاه خاصی به این موضوع داشتند که متأسفانه تا به امروز اقدام مشخص و خاصی در این خصوص صورت نگرفته است.
 
وی با بیان این که در مسأله مهمی، چون حجاب نباید همه نگاه‌ها به سمت نیروی انتظامی و دستگاه قضایی رود، تصریح کرد: در قانون سایر دستگاه‌های اجرایی کشور نیز برای آن‌ها وظیفه‌ای مشخص در نظر گرفته شده که متأسفانه به دلیل عدم توجه به آن وظایف امروز شاهد چنین وضعی در جامعه هستیم.
 
امام جمعه بهشهر با اشاره به این که در کنار برخورد قانونی با عوامل هنجارشکن در جامعه نیازمند انجام کار‌های مستمر فرهنگی هستیم، خاطرنشان کرد: دغدغه دستگاه‌های فرهنگی و دینی پیرامون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باید بیشتر شود./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات