۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۰۹۸۷۳
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

انسان با اجتناب از گناه می تواند به ملاقات امام زمان نائل شود

انسان با اجتناب از گناه می تواند به ملاقات امام زمان نائل شود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان با اجتناب از گناه می تواند به ملاقات امام زمان(عج) نائل شود، گفت: معصیت اوج ناپاکی ها است و انسان باید از آن مهاجرت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حیدری کاشانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر درخصوص آیات المهدی گفت: مصداق بقیةالله در آیات الهی وجود مقدس امام زمان(عج) است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم انسان را به توحید، نبوت و امامت دعوت می کند، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: این کتاب آسمانی شما را به راه استوارتر و حکم‌تر هدایت می کند؛ مقصود این راه امامت است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان این مطلب که مهمترین دغدغه امام معصوم دعوت مردم به سوی قرآن است، ابراز کرد: قرآن و عترت هرگز از هم جدا نمی شوند؛ کسانی که قرآن را برای خود کافی دانستند افرادی هستند که به حقیقت و نورانیت قرآن پی نبردند و برعکس کسانی که امامت را کافی می دانند به حقیقت امامت آگاه نمی شوند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: قرآن می فرماید: ای اهل ایمان، توام اهل صبر باشید و دیگری را نیز به صبر دعوت کنید؛ در مقابل توطئه و تحریم دشمنان مومنان باید یکدیگر را به صبر توصیه کرده و رابطه خود را با امام زمان(عج) تقویت و حراست کنند.

وی با بیان اینکه انسان برای ابدیت خلق شده است، ابراز کرد: انسان نباید به دنیای فانی دل ببندد و از آخرت غفلت کند، خداوند از روح خود بر انسان دمید از این رو زندگی ابدی دارد، اگر انسان ابدیت خود را باور کند نسبت به اعمال و رفتار خویش بی تفاوتی را در پیش نمی گیرد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی ادامه داد: اگر انسان می خواهد در دنیا و آخرت سعادتمند باشد باید به چهار عامل صبر فردی، صبر جمعی، ارتباط با امام معصوم و رعایت تقوای الهی پایبند باشد.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: مردم به سه دسته تقسیم اصحاب یمین، اصحاب شمال و مقربان الهی تقسیم می شوند؛ مقربان کسانی هستند که به جنت الحسین(ع) می رسند؛ تقرب الهی تنها در معیت و اطاعت از امام معصوم میسر می شود.

وی در پایان با بیان اینکه انسان باید از ناپاکی ها و گناه مهاجرت کند تا اوج پاکی ها و رسیدن به قرب امام معصوم را درک کند، خاطرنشان کرد: صبر فردی شامل صبر در مقابل معصیت، مصیبت و طاعت است که صبر در برابر معصیت بسیار ارزشمند محسوب می شود؛ انسان اگر دستش در دست امام معصوم نباشد نمی تواند در این صبر موفق باشد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات