۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۰۹۸۷۸
عضو اتاق تبلیغ خراسان:

وهابیت ظهور امام زمان را یک دروغ قلمداد کرده است

وهابیت ظهور امام زمان را یک دروغ قلمداد کرده است
حجت الاسلام منصوری گفت: ظهور امام زمان(عج) در باورهای مسلمانان ریشه دارد اما وهابیت باور به امام زمان(عج) را یک دروغ قلمداد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمد منصوری شامگاه جمعه در ادامه سلسله جلسات پاسخگویی به سؤالات مذهبی حرم مطهر رضوی که تحت عنوان «پرسمان دینی» در محل صحن جمهوری اسلامی برگزار می شود، به شبهاتی که نسبت به جزئیات ظهور امام زمان(عج) وجود دارد، پاسخ گفت.

عضو اتاق تبلیغ خراسان اظهار کرد: امام زمان(عج) شبکه ظلم در عالم را از بین خواهند برد یعنی شبکه ظالمانه ای که امروز بر مناسبات عالم مسلط است، دچار فروپاشی خواهد شد اما این به معنای پایان یافتن کامل ظلم نخواهد بود. نفسانیت انسان در تمام دوره ها باعث اشتباهاتی می شود که می تواند ختم به ظلم شود.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون این روایت که امام زمان(عج) به دست یک زن به شهادت خواهند رسید، تصریح کرد: همه انسان ها دچار مرگ خواهند شد و امام زمان(عج) نیز از این قاعده مستثنی نیستند اما طبق روایاتی که نقل شده، امام حسین(ع)‌ پیش از رحلت امام عصر، رجعت خواهند کرد و حکومت جهانی به ایشان تحویل داده خواهد شد. در برخی منابع، از شهادت امام زمان به دست یک زن سخن گفته شده که چنین مسأله ای مستند نیست و نمی توان با قطعیت از آن سخن گفت.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به مسأله رجعت که در روایات به آن اشاره شده، خاطرنشان کرد: خوبان و بدان عالم پس از ظهور امام زمان(عج) ‌رجعت خواهند کرد تا در همین دنیا قاعده الهی مبنی بر عزت مؤمنان و ذلت کافران را ببینند.

وی به تشریح نمونه هایی از این قاعده پرداخت و گفت: برای نمونه مالک اشتر که به دست معاویه به شهادت رسید، یکی از کسانی است که رجعت خواهد کرد. مالک اشتر در دوره ای زندگی کرد که دشمنان دین خدا به ظاهر در عزت بودند و اولیای الهی به ظاهر شکست خورده بودند؛ از همین رو در دوره ظهور امام زمان بازخواهد گشت تا ذلت کافران و عزت مؤمنان را ببیند.

امام جمعه سابق گلمکان یادآور شد: مسأله رجعت علل دیگری هم می تواند داشته باشد از جمله این که می تواند معجزه ای باشد برای کسانی که هنوز ایمان نیاورده اند.

حجت الاسلام منصوری در ادامه سخنان خود، اظهار کرد: جریان تخریب باورها نسبت به امام زمان(عج) در جامعه وجود دارد و اگر چنین جریانی قوت بگیرد، اسباب جلب رضایت آن حضرت در جامعه کمرنگ می شود و رفتارهایی که موجب رضایت امام شود، کمتر اتفاق خواهد افتاد. وهابیت با همین انگیزه قبور ائمه بقیع(ع) را تخریب کرد چون ساخت گنبد و بارگاه برای ائمه اطهار و خدمت به این حضرات بر اساس باور به ائمه و باور به زنده بودن ایشان است.

وی در پایان افزود: ظهور امام زمان(عج) در باورهای مسلمانان ریشه دارد و اهل سنت هم معتقدند که اگر حتی یک روز از عمر دنیا باقی مانده باشد، فرزند پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س) ظهور خواهد کرد اما وهابیت چنین عقیده ای ندارد و باور به امام زمان(عج) را یک دروغ قلمداد کرده است./861/پ202/ب1

ارسال نظرات