۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۰۹۸۷۹
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

بد حجابی در جامعه دل مادران شهدا را می شکند

بد حجابی در جامعه دل مادران شهدا را می شکند
کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: بد حجابی ها دل مادران شهدا را می شکند؛ مادرانی که فرزند خود را به خاطر امنیت ما فدا کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه جمعه در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به ایراد سخنرانی پیرامون موضوع «تجسم اعمال و حسابرسی در قیامت» پرداخت.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به انواع حسابرسی در قیامت، در توصیف وضعیت کسانی که بدون حساب و کتاب وارد بهشت می شوند، اظهار کرد: دو ویژگی باعث می شود انسان بدون حساب و کتاب وارد بهشت شود؛ یکی حیا و دیگری رضا. حیا اگر باشد، گناهانی چون کم فروشی، گران فروشی، احتکار و اختلاس وجود نخواهد داشت چون بنا بر روایات «حیا ریشه تمام کارهای زیباست و بی حیایی ریشه تمام زشتی هاست.»

وی ترویج بد حجابی در جامعه را نشانه بی توجهی برخی افراد نسبت به مسأله حیا دانست و تصریح کرد: نوجوانی که با مشاهده دختران بد حجاب به معصیت می افتد و امکان ازدواج هم برای او میسر نیست، حق ندارد گناه انجام دهد اما اگر به گناه بیفتد، قطعا آن خانم بد حجاب در این گناه تقصیر دارد. این نتیجه وضعی چنین عملی است همانطور که اگر پوست موز را کف خیابان بیندازید، باعث زمین خوردن دیگران شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: بد حجابی ها دل مادران شهدا را می شکند؛ مادرانی که جسد قطعه قطعه شده فرزندشان را از جنگ با داعش تحویل گرفته و فرزند خود را به خاطر امنیت ما فدا کرده اند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به مسأله «رضا» به عنوان یکی دیگر از عوامل بهشتی شدن بدون حساب و کتاب مؤمنان، گفت: انسانی که سختی های زندگی را به سبب رضایت به رضای الهی تحمل می کند، با احترام و بدون حساب و کتاب وارد بهشت می شود.

وی افزود: نوع دیگر حسابرسی در روز قیامت، حسابرسی آسان است. طبق روایت نبوی سه ویژگی است که حسابرسی آسان صاحبش را به دنبال خواهد داشت. اولا انسان بدی های دیگران را با کار شایسته پاسخ دهد، ثانیا از اشتباه دیگران به راحتی درگذرد و ثالثا برقراری رابطه با کسی که قطع رحم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: 23 آیه در قرآن درباره صله رحم سخن گفته است. صله رحم در ردیف کارهای خیر اجری دارد که خیلی مهم است و زودثمر ترین کار خیر شمرده می شود. خداوند برای کسی که صدقه دهد، 10 برابر، برای کسی که قرض بدهد، هجده برابر و برای کسی که صله رحم کند، 24 برابر جبران می کند./861/پ202/ب1

ارسال نظرات