۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۰۹۸۸۴
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

سعادت و تعالی جامعه درگرو فراگیری علوم دینی است

سعادت و تعالی جامعه درگرو فراگیری علوم دینی است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هر جامعه‌ای هرچقدر در تمام رشته‌های علمی پیشرفت داشته باشد، اما در دانش دینی فراگیری لازم را نداشته باشد، به سعادت و تعالی نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به اهمیت فراگیری علوم اسلامی، اظهار کرد: نخستین نیاز علمی هر جامعه فراگیری علوم دینی است.

وی افزود: بر این اساس زمانی که جامعه‌ای فاقد دانش و معرفت دینی و اعتقادی بوده و در فراگیری این علوم سستی ورزد؛ به‌گونه‌ای که جهان‌بینی توحیدی لازم را دارا نباشد، به سمت‌وسوی تبدیل‌شدن به جامعه‌ای همچون جوامع غربی گام برمی‌دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: رشته‌ها و شاخه‌های علمی فراوانی تاکنون در جهان شناخته و آموزش داده شده است؛ اما مهم‌ترین شاخه و رشته علمی موردنیاز هر نوع جامعه‌ای با هر سطح از توسعه و پیشرفت، علوم دینی و اعتقادی است.

وی افزود: درصورتی‌که جامعه‌ای به تبیین علوم دینی بی‌اهمیت باشد، شاهد خواهیم بود که آن جامعه همانند جوامع غربی هرچند ازنظر شاخه‌های مختلف علمی به پیشرفت بالایی رسیده است، اما به سبب این‌که فاقد دانش دینی و اعتقادی است، دچار بروز جرم، بزه‌کاری و جنایت‌های مختلف می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بر این اساس هر جامعه‌ای هرچقدر در تمام رشته‌های علمی پیشرفت داشته باشد، اما در دانش دینی فراگیری لازم را نداشته باشد، به سعادت و تعالی نمی‌رسد.

 حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به وجود احادیث و توصیه‌های دینی متعدد درزمینهٔ فراگیری علم و دانش خاطرنشان کرد: بر اساس احادیث ائمه اطهار (ع) علم اندوزان در بسیاری از احادیث و روایات جایگاهی بالاتر از عبادت‌کنندگان دارند و علم جویان تا زمانی در کلاس علم و دانش حاضر باشند برای آن‌ها فضیلت‌ها و حسنات فراوانی در محضر الهی ثبت می‌شود.

وی با اشاره به زندگی سرشار از علم و دانش علامه حلی، خطاب به طلاب، خاطرنشان کرد: باید افراد و عالمان بزرگی همچون علامه حلی را الگویی برای خود قرار دهیم و همانند ایشان به کسب علم و دانش بپردازیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: علامه حلی خود را به مکانی خاص محدود نمی‌کرد و برای تعلیم و تعلم علم و دانش به هر منطقه‌ای سفر می‌کرد و ما نیز باید این روحیه عطش برای علم‌اندوزی و ترویج علوم و آموزه‌های دینی و ارائه خدمات اجتماعی و مدنی را در خود پرورش دهیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات