۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۰۹۹۲۲
آیت الله شبیری زنجانی:

وحدت امت اسلام در مناسک حج حفظ شود

وحدت امت اسلام در مناسک حج حفظ شود
حضرت آیت الله شبیری زنجانی مناسک حج را آیینی بی نظیر در میان احکام اسلامی دانست و خواستار حفظ وحدت مسلمین در این آیین شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شبیری زنجانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، مناسک حج را آیینی بی نظیر در میان احکام اسلامی دانست و خواستار حفظ وحدت مسلمین در این آیین شد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در این دیدار درباره اختلاف نظری که گاه در اثبات رؤیت هلال ماه ایجاد می شود، افزود: آنطور که از روش ائمه علیهم السلام برداشت می شود در ثبوت اول ماه و زمان رفتن به عرفات، انجام مناسک حج به همراه عامه، مورد رضایت خداوند و مجزی است. در این چند صد سال امامت تا عصر غیبت کبری، یک جا سوال نکرده اند که به عرفه یقین نکرده ایم و چه کنیم؟ با اینکه حج بعد از صلات بیشترین حدیث را داشته است.

این مرجع تقلید اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد که آنها مطابق قوم عمل می کردند و جداگانه عمل نمی کردند و در شرایط کنونی مسلمانان نیز همین امر مرضی خداوند و اولیای اوست.

وی با اشاره به جایگاه والای آیین حج ادامه داد: انجام امور عبادت مهمی را قبول کرده اید و برای انجامش مورد عنایت حضرت ولی عصر علیه السلام خواهید بود. خود حج منسک مهمی است و در ادیان دیگر مانند آن وجود ندارد. در ماه مبارک رمضان از دعاهای موکد، دعا برای حج است و این نشان دهنده عظمت آن است.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی تصریح کرد: ان شاء الله مشکلات با توجهات حضرات معصومین علیهم السلام کاسته می شود. یقینا عنایات مخفی هست که اگر نباشد ما مشکلات زیادی داریم. توجهات اولیاء منشأ رفع مشکلات ماست و انسان به این موضوع به صورت اجمالی علم دارد.حضرات به مسائلی که در مسیر خداست کمک می کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات