۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۶۰۹۹۳۸

انتقاد کوربین از پیروی دولت انگلیس از سیاستهای ضد ایرانی آمریکا

انتقاد کوربین از پیروی دولت انگلیس از سیاستهای ضد ایرانی آمریکا
رهبر حزب کارگر انگلیس از مواضع دولت حاکم این کشور درباره حمله روز پنجشنبه به دو نفتکش در دریای عمان و حمایت لندن از اتهام‌زنی‌های بی سند آمریکا علیه ایران انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «جرمی کوربین» رهبر حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس به مواضع دولت حاکم محافظه‌کار در قبال حملات روز پنجشنبه به دو نفتکش در دریای عمان و حمایت آن از اتهام‌زنی‌های بی‌سند آمریکایی‌ها به ایران به شدت انتقاد کرد و گفت: «نباید به تنش‌ها دامن زد».

در ادامه واکنش‌ها به حملات روز پنجشنبه به دو نفتکش در دریای عمان، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس ضمن واکنش نشان دادن به این موضوع، از مواضع دولت حاکم محافظه‌کار این کشور و به ویژه اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره این حملات به شدت انتقاد کرده است.

کوربین در صفحه خود در شبکه توئیتر نوشت: «بریتانیا باید برای کاهش تنش‌ها در خلیج (فارس) اقدام کند نه اینکه به تشدید تنش نظامی که با خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای ایران شروع شود، دامن بزند».

رهبر حزب کارگر افزود: «در نبود مدارک معتبر درباره حملات به نفتکش‌ها، لفاظی دولت (انگلیس) تنها تهدید جنگ را افزایش خواهد داد».

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس روز گذشته در یک مصاحبه ضمن تاکید بر اینکه ایالات متحده «نزدیک‌ترین متحد» این کشور است، از اتهام‌زنی‌های بی سند مقام‌های آمریکا به ایران درباره دست داشتن در حملات به دو نفتکش در دریای عمان حمایت کرد.

هانت به رادیو بی‌بی‌سی گفته بود که دلیلی برای باور نکردن روایت آمریکا درباره حملات به نفتکش‌ها‌‌ در دریای عمان وجود ندارد.

اظهارنظر توئیتری و انتقاد جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس از مواضع دولت این کشور، واکنش جرمی هانت وزیر خارجه را در پی داشت.

وزیر خارجه انگلیس که بارها از مواضع کوربین درباره مسائل سیاست خارجی انتقادهای تندی کرده است، در توئیتر خود، توئیت رهبر حزب کارگر را «رقت‌انگیز» خواند.

هانت خطاب به کوربین افزود: «از سالزبری تا خاورمیانه، چرا او هرگز نمی‌تواند از متحدان بریتانیا، سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا یا منافع بریتانیا حمایت کند؟»

اشاره وزیر خارجه انگلیس به سالزبری به ادعاها علیه روسیه درباره حمله شیمیایی به یک جاسوس سابق روس برمی‌گردد؛ ادعایی که مسکو شدیدا آن را رد کرده است./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات