۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۰۹۹۹۸
آيت‌الله عمراني مرتضوي:

ولايت‌مداري توصيه مؤكد آيت‌الله محقق كابلي بود

ولايت‌مداري توصيه مؤكد آيت‌الله محقق كابلي بود
آيت‌الله عمراني مرتضوي با اشاره به توصيه مؤكد آيت‌الله محقق كابلي مبني بر ولايت‌مدار بودن گفت: اين مرجع تقليد تمام قد جهادگر و متخلق به اخلاق الهي بود.

آيت‌الله عزيزالله عمراني مرتضوي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا، آيت‌الله محقق كابلي را از علماي مبرز و خدمتكار اسلام، دين و اهل بيت (ع) عنوان كرد و گفت: او بسيار دلسوز شيعيان جهان بود.

وي با اشاره به تواضع آيت‌الله محقق كابلي گفت: اين مرجع عاليقدر تا پيش از رسيدن به مرجعيت، نمايندگي حضرت آيت‌الله خويي و امام خميني (ره) را در كابل بر عهده داشت.

آيت الله عمراني مرتضوي ادامه داد: آيت‌الله محقق كابلي در زمان مرجعيت خود، خدمات شاياني در افغانستان، ايران و جهان به شيعيان انجام داد؛ او مردي جهادگر و مبارز بود.

وي از عضويت آيت‌الله محقق كابلي در شوراي نظارت حزب وحدت افغانستان خبر داد و اظهار داشت: اين مرجع تقليد تمام قد جهادگر، متخلق به اخلاق الهي بود؛ همچنين هيچگونه خودخواهي و خود پسندي نداشت.

آيت‌الله عمراني مرتضوي در اشاره‌اي به منش سياسي آيت‌الله محقق كابلي ابراز داشت: او از طرفداران سرسخت امام خميني (ره) و پس از آن هم از طرفداران رهبر معظم انقلاب بود.

وي افزود: اين مرجع عاليقدر به خدمت رهبر معظم انقلاب رسيده و مورد تقدير رهبري قرار گرفته بود؛ آيت‌الله محقق كابلي هميشه به مردم توصيه مي‌كرد قدر رهبر معظم انقلاب را بدانيد و هميشه در خط ولايت باشيد./836/

محمود لطیف
ارسال نظرات