۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۱۰۰۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین جوادی غزنوی:

تشییع آیت‌الله محقق کابلی در بین توابع افغانستان بی‌نظیر بود

تشییع آیت‌الله محقق کابلی در بین توابع افغانستان بی‌نظیر بود
حجت‌الاسلام والمسلمین جوادی غزنوی آیت‌الله محقق کابلی را رکن دین در افغانستان معرفی کرد و گفت: مردم افغانستان تشییع شخصیتی از این کشور را با این عظمت برگزار نکرده بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمين جوادي غزنوي واعظ و منبري دفتر آيت‌الله محقق كابلي، اين مرجع عاليقدر را ركن دين در افغانستان معرفي كرد.

واعظ و منبري دفتر آيت‌الله محقق كابلي افزود: اين مرجع عالي ديني، مقلدان بسياري در سطح بين‌الملل داشت؛ من در سفرهاي مختلف به استراليا، آلمان و كشورهاي ديگر با مقلدان آيت‌الله محقق كابلي ديدار داشته‌ام.

وي با اشاره به جمعيتي كه در تشييع آيت‌الله محقق كابلي شركت كرده بودند ابراز داشت: اين مراسم تشييع در سطح علماي افغانستان بي‌سابقه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمين جوادي غزنوي تشييع مراجع عالي ديني نجف و قم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ملت افغانستان بزرگترين و عالي‌ترين عالم ديني خود را از دست داده است.

واعظ و منبري دفتر آيت‌الله محقق كابلي گفت: آيت‌الله محقق كابلي نخستين مرجع تقليد ديني در افغانستان بود؛ قبل از اين مرجع تقليد، كشور افغانستان و شيعيان اين كشور از عالمي در سطح مرجعيت تقليد برخوردار نبود./836/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 13
محمود لطیف
ارسال نظرات