۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۱۰۰۰۱
آیت‌الله حیدری:

فقدان آیت‌الله محقق کابلی ضایعه‌ای بزرگ برای جهان اسلام است

فقدان آیت‌الله محقق کابلی ضایعه‌ای بزرگ برای جهان اسلام است
آیت‌الله حیدری موضع‌گیری‌های بجا در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی آیت‌الله محقق کابلی را در سطح عالم اسلام ستود و گفت: فقدان این شخصیت کم‌نظیر ضایعه‌ای بزرگ بر جهان اسلام است.

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا، ارتحال آيت‌الله محقق كابلي را يك ضايعه بزرگ براي جهان اسلام عنوان كرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اين فقيه و مرجع عاليقدر تنها در حدود افغانستان ندرخشيد بلكه با آن آثار علمي و تحقيقي كه از خود نشان داد در سطح عالم تشيع و عالم اسلام درخشيد.

وي در اشاره‌اي به تأثيرگذاري آيت‌الله محقق كابلي در كشور افغانستان ابراز داشت: موضع‌گيري‌هاي به جاي سياسي و اجتماعي در سطح عالم اسلام از ايشان يك شخصيت كم‌نظير ساخت.

آيت‌الله حيدري رحلت آيت‌الله محقق كابلي را ضايعه‌اي بزرگ براي جهان اسلام عنوان كرد و آن را به حضرت ولي عصر (عج)، مقام معظم رهبري، مراجع بزرگوار تقليد، حوزه‌هاي علميه شيعه بويژه ملت شريف و مقاوم افغانستان تسليت گفت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز اميدواري كرد: شاگردان آن عالم بزرگوار، راه مستقيم و روشن مرحوم آيت‌الله محقق كابلي را با ايستادگي، مقاومت و صبر بر مشكلات ادامه دهند./836/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
محمود لطیف
ارسال نظرات