۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۱۰۰۰۲
سعیداوی مطرح کرد؛

عرض اندام انصارالله یمن در جنگ الکترونیک

عرض اندام انصارالله یمن در جنگ الکترونیک
سعیداوی با اشاره به هک شدن سایت‌های رسمی سعودی‌ها، گفت: انصارالله یمن با چنین اقدامی برتری خود را همچون نبرد میدانی در جنگ الکترونیک ثابت کرد.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به پیشرفت چشمگیر انصارالله در دفاع از تمامیت ارضی یمن عنوان داشت: انصارالله با پیشرفت میدانی در زمینه ساخت و مونتاژ موشک‌های پیشرفته نقطه زن و هدف قرار دادن نقاط حساس بی شمار عربستان سعودی نشان داد در چنین جنگ ظالمانه و نابرابر بازنده نیست و برگ برنده‌هایی دارد که معادلات جنگی و دفاعی و تهاجمی دشمن را به هم بریزد.

کارشناس مسائل غرب آسیا هدف قرار دادن نقاط حساس در عربستان سعودی از سوی انصارالله را اقدامی غیر منتظره برای ناظران سیاسی و نظامی جهانی برشمرد و گفت: یمن به ویژه انصارالله از همه سو محاصره نظامی و اطلاعاتی است به این معنا که دستگاه‌های اطلاعاتی دنیا برای خدمت رسانی به سعودی‌ها و اماراتی‌ها همه حرکات یمنی‌ها را زیر نظر دارند با این حال یمنی‌ها به سلاح‌های استراتژیک دست پیدا کردند.

سعیداوی با بیان اینکه دستیابی به هواپیما‌های هدایت شونده و موشک‌های نقطه زن و پهباد‌های پیشرفته علی رغم محاصره نظامی و اطلاعاتی قابل توجه است، افزود: هیچکدام از کشور‌ها چنین سلاح‌هایی را در اختیار یمنی‌ها قرار نمی‌دهند، اما همه آن‌ها را در اختیار اماراتی‌ها و عربستانی‌ها قرار دادند؛ با این حال انصارالله به چنین سلاح‌های پیشرفته‌ای تجهیز می‌شود و پهباد و موشک‌ها به عنوان استراتژیکی‌ترین سلاح‌ها در اختیار می‌گیرد.

وی بیان داشت: انصارالله یمن در بحث جنگ الکترونیک نیز حضور فعالی دارد و با هک کردن رسانه‌های رسمی سعودی، قدرت و توان خود را به منصه ظهور رساند، در عین حال به تضعیف روحیه سعودی‌ها به ویژه سیاستمداران و نخبگان می‌پردازد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه رسانه‌ها برای دفاع از امنیت خود از ابزار‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند، گفت: انصارالله با هک کردن شبکه‌های سعودی نشان داد که در روز‌های آینده اخبار خاصی از یمن دریافت می‌شود./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات