۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۱۰۰۰۳
آیت‌الله کعبی:

آیت‌الله محقق کابلی به جهاد و فضل معروف بود

آیت‌الله محقق کابلی به جهاد و فضل معروف بود
آیت‌الله کعبی با اشاره به معروفیت آیت‌الله محقق کابلی به جهاد و فضل از مردم ایران و افغانستان برای شرکت در مراسم تشییع و ختم این مرجع عالیقدر تشکر کرد.

آيت‌الله عباس كعبي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا، مرحوم آيت‌الله مجاهد محقق كابلي را از علماي برجسته افغانستان كه مقلدان فراواني داشت معرفي كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اين مرجع تقليد را قبل از انقلاب مي‌شناخت.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند كه «من بايد اولين مجلسي كه براي عزاداري و فاتحه‌خواني آيت‌الله محقق كابلي برگزار مي‌شود را برگزار كنم».

وي افزود: رهبر معظم انقلاب دستور دادند كه در بهترين جاي حرم حضرت معصومه (س) دفن شود و تجليل خاصي شد. همه اين مرجع تقليد كشور افغانستان را پيش از انقلاب به جهاد و فضل مي‌شناختند.

آيت‌الله كعبي با اشاره به تشييع باشكوه آيت‌الله محقق كابلي ابراز داشت: بسياري از مردم متدين در تشييع اين عالم مجاهد تأثيرگذار، از كشور افغانستان و ايران شركت كردند كه جلوه‌اي با شكوه به اين مراسم داد.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري با تقدير از شركت مردم ولايتمدار، مجاهد و متدين افغانستان در تشييع و مراسم ختم آيت‌الله محقق كابلي، شركت مردم قم، علما، فضلا و مرجعيت را در مراسم مختلف اين عالم رباني ستود./836/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
محمود لطیف
ارسال نظرات