۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۱۰۰۱۱
مدیر عامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور:

میزان اعتبار تخصیص یافته برای فعالیت های قرآنی بسیار اندک است + فیلم

میزان اعتبار تخصیص یافته برای فعالیت های قرآنی بسیار اندک است + فیلم
محمدی از راه اندازی سامانه شفاف سازی اعتبارات و هزینه کرد اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور خبر داد و گفت: میزان اعتبار تخصیص یافته برای فعالیت های قرآنی اندک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن محمدی مدیر عامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور، امروز در نشست خبری «تشریح هزینه‌کرد اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور» که در سالن جلسات همین اتحادیه برگزار شد، گفت: اعتباراتی که برای اتحادیه تخصیص یافته در فصل تابستان برای فعالیت موسسات قرآنی واریز خواهد شد.

وی ابتدا نسبت به گزارشی که شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور به اسم با شفاف‌سازی بودجه‌ها ارائه داده اشاره کرد و ادامه داد: ۷۷۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کل میزان اعتباری بود که سال 97 از محل اعتبارات به صورت مستقیم در اختیار اتحادیه قرار گرفت.

محمدی ادامه داد: سه میلیارد و 699 میلیون و 831 هزار تومان اعتبار نیز به حساب اتحادیه واریز شد در حالی که این مبلغ به صورت امانت به حساب اتحادیه واریز شده بود که متعلق به اتحادیه نبود و به صورت امانی در حساب اتحادیه واریز شد.

مدیر عامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور ادامه داد: اتحادیه نیز مبلغ واریزی امانتی را به حساب همان نهادها و دستگاه هایی که به آنها اختصاص یافته بود واریز کرد بنابراین شبهاتی که برخی افراد بر اعتبارات اتحادیه وارد کردند باطل  است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار تخصیص یافته برای فعالیت های قرآنی اتحادیه با توجه به سایر فعالیت های فرهنگی اصلا قابل قیاس نیست و حتی می توان گفت این حمایت مضحک است، گفت: با توجه به اعتبار تخصیص یافته می توان گفت هر موسسه قرآنی تنها می تواند 800 هزار تومان اعتبار دریافت کند در حالی که اعتبار اختصاص یافته برای موسسات قرآنی مردمی با توجه به حجم فعالیت های آنان بسیار ناچیز بوده است.

محمدی این تخصیص اعتبار را بیانگر عدم شناخت مسؤولان ذی ربط از ساختار فرهنگی و کارکرد موسسات قرآنی دانست و ابراز کرد: بسیاری از فعالیت های فرهنگی در کشور از طریق موسسات مردم نهاد انجام می شود.

مدیر عامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور بیان داشت: با برنامه ریزی و ندابیری که اتحادیه تشکل های قرآن و عترت انجام داد قرار شد این اعتبارات در سه حوزه هزینه شود.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور ادامه داد:  حوزه نخست مربوط به برگزاری دوره ها، همایش ها و مجامع عمومی موسسات در استانها است که قریب به 270 میلیون برای آنان اعتبار در نظر گرفته شد تا استانها نیز با استفاده از آن بتواند سه نشست تبلیغی و ترویجی، کارگاه آموزشی و مجمع عمومی برگزار کنند.

وی افزود: اجرای طرح ملی در حوزه حفظ قرآن کریم از دیگر اقداماتی است که انجام خواهد شد و برای اجرای این طرح 500 میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته که نیمی از آن بلاعوض خواهد بود.

محمدی ادامه داد: و آخر مربوط به طرح‌های قرآنی است که با اعلان فراخوان 300 طرح قرآنی را دریافت کردیم و با بررسی های صورت گرفته بنا شد 600 میلیون تومان به اتحادیه های استانی کشور داده شود که نیمی از آن بلاعوض و ما بقی قرض الحسنه خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از راه اندازی سامانه شفاف سازی هزینه کرد اعتبارات در این تسکل خبرداد و گفت: از این طریق همه افراد به صورت آنلاین می توانند در جریان اعتبارات و هزینه کرد اتحادیه قرار بگیرند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات