۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۱۰۰۲۲
تا پایان سال؛

۳ کتاب مرتبط با روحانیت استان خوزستان منتشر می‌شود

۳ کتاب مرتبط با روحانیت استان خوزستان منتشر می‌شود
حجت الاسلام کیانی گفت: تا پایان سال ۳ کتاب مرتبط با روحانیت استان از سوی انتشارات سرزمین نور روانه بازار می‌شود.
حجت الاسلام رشید کیانی، مسؤول حفظ و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت خوزستان در دفاع مقدس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به رونمایی از ۳ عنوان کتاب با محوریت روحانیت استان اشاره کرد و گفت: نخستین کتاب درباره زندگانی آیت الله حیدری، امام جمعه موقت اهواز است که در کنار زندگی نامه بیشتر به حضور در دوران ۸ سال جنگ و دوران اول انقلاب اسلامی می‌پردازد.

مسؤول حفظ و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت خوزستان در دفاع مقدس بیان داشت: متد و روش کتابت به صورت داستانی و از سوس انتشارات سرزمین نور چاپ می‌شود؛ از سوی دیگر مصاحبه‌های مرتبط با کتاب، را از خود معظم له و دوستان همراه در دوران جنگ تحمیلی اخذ کردیم.

حجت الاسلام کیانی با اشاره به اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به شخصیت‌های فعال تأثیرگذار در ۸ سال جنگ تحمیلی و دوران انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای دارد، عنوان داشت: آنچه که برای ما مهم است افزون بر انعکاس زندگی نامه ها، وقایع و تصمیم گیری‌های شخصیت مورد نظر اهمیت دارد.

وی ادامه داد: دیگر کتاب در دست تهیه پیرامون زندگی نامه حجت الاسلام سعید سعدی یکی از اساتید حوزه استان است که در دوران جنگ تحمیلی، جانفشانی‌های بسیاری داشت و در خارج از کشور نیز یاری رسان محور مقاومت بود که در کتاب تهیه شده به مأموریت‌های خارج از کشور وی اشاره شده است.

مسؤول حفظ و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت خوزستان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: حجت الاسلام مصلحی، مسؤول سازمان مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خواستار تهیه زندگانی نامه چنین بزرگانی شد.

حجت الاسلام کیانی تصریح کرد: کتاب جامع شهدای روحانی خوزستان اثر سوم است که در آذرماه رونمایی می‌شود و در آن نخست حدود ۳ تا ۴ صفحه به شرح زندگی نامه اشاره می‌کند و در ادامه به وصیت نامه، محل اعزام به جنگ و اسناد مرتبط با فعالیت‌های شهدای روحانی در دوران ۸ سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اشاره می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۳۹ روحانی استان در جنگ تحمیلی، ترور‌های اوائل انقلاب اسلامی و دفاع از حرم به فیض شهادت نائل آمدند، تصریح کرد: تاکنون بخش‌های مرتبط با ۱۴۳ روحانی شهید به اتمام رسیده است و در مراسم رونمایی و انتشار نیز حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و سازمان تبلیغات یار و همراه خواهند بود.

حجت الاسلام کیانی با بیان اینکه بیشترین شهدای روحانی متعلق به خرمشهر، آبادان، دزفول و اهواز هستند، گفت: این سه کتاب امسال از سوی انتشارات سرزمین نور چاپ می‌شود./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات