۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۱۰۰۵۱

شیوه جدید نماینده سابق پارلمان بحرین برای فرار از بازداشت

شیوه جدید نماینده سابق پارلمان بحرین برای فرار از بازداشت
یک نماینده سابق بحرین از ترس جان خود و بازداشت از سوی نیروهای امنیتی بحرینی به سفارت ‌آمریکا در این کشور پناهنده شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه شبکه خبری الجزیره به نقل از فعالان حقوقی بحرینی گزارش می‌دهد که اسامه التمیمی نماینده سابق پارلمان این کشور همراه با خانواده خود از ترس بازداشت شدن به دست نیروهای امنیتی منامه به محوطه سفارت آمریکا در این کشور پناه برد و خواستار حمایت از خود شد.

بر اساس این گزارش، وی و خانواده‌اش تنها زمانی سفارت آمریکا را ترک کردند که تضمین‌هایی مبنی بر عدم بازداشت خود به دست آوردند.

فعالان حقوق بشری بحرین گزارش می دهند که التمیمی بعد از اینکه عناصر امنیتی بحرین او را تحت تعقیب قرار دادند، به مقر سفارت آمریکا پناه برده و خواستار حمایت از جانش و خروج از بحرین به علت ترس از جانش شد. وی تاکید کرده است که همواره از سوی نیروهای امنیتی و حاکمیت بحرین در معرض تهدید قرار دارد.

ابتسام الصایغ فعال حقوق بشری بحرین در صفحه خود در توییتر گزارش داد که التمیمی که بعد از دریافت برخی تضمین ها مبنی بر عدم بازداشتش از سفارت آمریکا خارج شد، تعهد داد در صورت احضار به ساختمان‌های مربوط به وزارت کشور یمن، برای بازجویی حاضر شود.

مجلس نمایندگان بحرین در مه سال 2014 عضویت التمیمی در این مجلس را در اقدامی بی سابقه لغو کرد. این اتفاق پس از آن افتاد که این نماینده پارلمان درباره بدرفتاری مقامات بحرینی ضد زندانیان در یکی از زندانهای بحرین افشاگری کرده بود.

انتقاد وی از دستگاه حاکمه بحرین در سایه انتقاداتی که از حاکمیت این کشور و شکنجه زندانیان داشت، به یک جنجال رسانه‌ای در بحرین تبدیل شده بود./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات