۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۶۱۰۰۷۲

گزارشی از دومین جلسه کارگروه عفاف و حجاب قم

گزارشی از دومین جلسه کارگروه عفاف و حجاب قم
دومین جلسه کارگروه عفاف و حجاب استان قم در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین جلسه کارگروه عفاف و حجاب استان قم در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور برگزار شد.

بر اساس این گزارش، خانم جلالی مدیرکل اداره تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در دومین جلسه کارگروه عفاف و حجاب استان قم که عصر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به ضرورت پاسداشت هفته عفاف و حجاب و دهه کرامت گفت: امسال دهه کرامت با هفته عفاف و حجاب تداخل دارد، بنابراین ما باید برنامه های بسیار بالنده تری برگزار کنیم.

وی با اشاره به راهپیمایی و تجمع روز عفاف و حجاب اظهار داشت: برنامه های نهادهای مختلف در این تجمع باید به صورت دقیق برنامه ریزی و تقسیم بندی شود تا برنامه ها بدون نقص برگزار شود.

جلالی با بیان اینکه باید از فرصت بی نظیر دهه کرامت و سرازیری خیل زائران به شهر کریمه اهل بیت(س) در زمینه عفاف و حجاب بهره گیری شود، از وضعیت کمبود بودجه های فرهنگی در کشور انتقاد کرد و عنوان داشت: ما باید در زمینه عفاف و حجاب به گونه ای عمل کنیم که انتظاراتی که از قم به عنوان پرچمدار حجاب می رود، برآورده شود.

مدیرکل اداره تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور تصریح کرد: اگر دشمن عفاف را از بین ببرد، چرخه تربیتی حجاب و عفاف بهم می ریزد، از این رو نباید حجاب و عفاف به عنوان یک مقوله تلقی شود، بلکه باید میان آنها تفاوت گذاشت، زیرا عفاف مفهوم اعم و گسترده تری دارد و از آن باید محافظت کرد؛ اگر عفاف از بین برود، صداقت و اعتماد میان خانواده ها نابود خواهد شد.

همچنین خانم فرخنده عضو کارگروه عفاف و حجاب استان قم با بیان اینکه ما در زمینه برگزاری برنامه های دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف قصد داریم به صورت مردمی و جهادی عمل کنیم، ابراز داشت: در این روز بسیار مهم باید بانوان گرامی در سطح استانی و کشوری تجمعی باشکوه داشته باشند، بنابراین نهادهای مختلف و فعال در زمینه عفاف و حجاب باید در این راستا هم افزایی داشته باشند.

در ادامه خانم ابراهیم آبادی مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم با تأکید بر ضرورت فعالیت گسترده در زمینه عفاف و حجاب از ضرب و شتم بانوی آمر به معروف در استان گیلان انتقاد کرد و خطاب به رییس قوه قضاییه گفت: عاملان این حادثه وحشیانه باید به اشد مجازات برسند.

وی با اشاره به اینکه رفتارهای پرخاشگرانه برخی بانوان بدحجاب در برخی مناطق کشور نشانگر افسارگسیختگی فرهنگی آنها است، افزود: امروز دشمن از طریق ابزار های رسانه ای هجمه های گسترده ای به مسأله حجاب و عفاف برده است و ما باید با تمام توان با این هجمه ها مقابله کنیم.

ابراهیم آبادی تأکید کرد: قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و متولی فرهنگ عفاف و حجاب باید با هجمه های گسترده دشمن علیه این مهم مقابله کند.

عضو کارگروه عفاف و حجاب استان قم در ادامه با اشاره به حادثه مسجد گوهرشاد در دوران رضاخان عنوان کرد: ما باید با بهره گیری از ظرفیت رسانه خباثت های دوران پهلوی را به تصویر بکشیم تا نسل جوان جامعه نسبت به پلیدی این خاندان پی ببرند.

وی با بیان اینکه امروز نگاه همه استان های کشور در زمینه عفاف و حجاب به استان قم است، از برگزاری تجمع بزرگ و باشکوه عفاف و حجاب شهر مقدس قم خبر داد و تأکید کرد: برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که مردم به صورت حداکثری درتجمع باشکوه روز عفاف و حجاب حضور پیدا کنند.

گفتنی است، اعضای کارگروه عفاف و حجاب استان قم در پایان به بحث و گفت وگو پیرامون برنامه های این کارگروه پیرامون دهه کرامت پرداختند./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات