۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۶۱۰۰۷۷
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد:

خدمت رسانی روحانیت به ویژه در سیل اخیر سم پاشی بدخواهان را خنثی کرد

خدمت رسانی روحانیت به ویژه در سیل اخیر سم پاشی بدخواهان را خنثی کرد
رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه رویکرد انقلابی در حوزه رو به رشد است، گفت: ساده زیستی روحانیت می تواند مقاومت جامعه را تقویت می کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه نمایندگان در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم هر چهار سال یک مرتبه از طریق انتخابات انتخاب می شوند، گفت: تعداد نمایندگان در دوره کنونی 201 نفر بوده که نشاط و جوانی شان نسبت به دوره های قبل چشمگیر است.

وی ادامه داد: ما در جریان سیل اخیر جلوه ای از نشاط نمایندگان این مجمع را مشاهده کردیم و به وضوح دیدیم که پا به پای نیروهای مسلح و نیروهای مردمی در عرصه حضور داشتند و این حضور بسیار التیام بخش و مؤثر واقع شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با اشاره به عنایت رهبر معظم انقلاب به حضور جهادی طلاب و روحانیون در مناطق سیل زده ابراز کرد: این حضور بسیجی، عالمانه و به جا تأثیر بسیار خوبی بر اذهان عمومی گذاشت و توطئه های دشمنان و نقشه های آنها در راستای تخریب روحانیت در میان اذهان عمومی را خنثی کرد.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: مجمع نمایندگان از آنجا که برخاسته از متن حوزه علمیه است، هر ماه با طلاب و فضلای حوزه جلساتی برگزار می کند و شاهد بوده ایم که این جلسات تأثیر بسزایی در جهت گیری های سیاسی، علمی و اجتماعی طلاب دارد؛ اگر امروز شاهد تعادل و آرامش در حوزه های علمیه هستیم، بخش عظیمی از آن مرهون فداکاری های جهادی نمایندگان طلاب است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان طلاب در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با نفوذی که میان طلاب دارند توانسته اند میان طلاب انسجام و آرامش ایجاد کنند، گفت: یکی از وظایفی که بر عهده این مجمع قرار دارد، آن است که نسل جوان حوزه را با ضرورت رعایت احترام بزرگان حوزه آشنا کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد خاطرنشان کرد: تحملی که امروز میان طلاب وجود دارد مرهون الگوگیری از سیره ساده زیستانه علمای بزرگ است؛ ما در کنار مردم و همدرد با آنها هستیم و حوزویان باید با منش علمای بزرگ خو بگیرند تا با ساده زیستی به بهترین الگو برای مردم تبدیل شود.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تأکید کرد: ساده زیستی روحانیت می تواند جامعه را استکبار ستیز کند؛ روحیه مقاومت و ساده زیستی در زمینه مبارزه با استکبار بسیار مؤثر است، زیرا با این روحیه است می توان در مقابل ظلم ها ایستاد.

وی با بیان اینکه مواضع انقلابی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در بدنه حوزه بسیار اثرگذار است، گفت: این مواضع انقلابی سبب روشنگری شده و طلاب با الگوپذیری از این مواضع با مراجع و رهبری همصدا می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با تأکید بر اینکه رویکرد انقلابی در حوزه رو به رشد بوده و حوزه در حال حرکت در راستای انقلابی گری است، یادآور شد: ما نمایندگان و طلاب در گام دوم باید حرکت های وسیع تر و بنیادین تری برداریم، زیرا وظیفه ما حرکت در راستای انقلابی گری است./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات