۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۶۱۰۰۸۰
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی تبیین کرد؛

ویژگی های مشترک زوجین از دیدگاه اسلام

ویژگی های مشترک زوجین از دیدگاه اسلام
کارشناس مذهبی گفت: زن و مرد باید در نوع اندیشیدن به ویژه در مبانی دینی یکی باشند، فرهنگ متناسب داشته باشند و یکدیگر را درک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، کارشناس مذهبی یکشنبه شب در حرم مطهر رضوی و در جمع زائران و مجاوران با اشاره به قانون زوجیت در عالم، گفت: همه چیز را خدا زوج آفریده و فقط ذات اقدس خداوند فرد است.

وی با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می فرماید:«وَمِن کُلِّ شَیْءٍ خَلَقْنَا زَوْجَیْنِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ»، اظهار کرد: یکی از مصادیق زوجیت انسان است که زن و مرد با هم یک انسان کامل را تشکیل می دهند و هر یک به تنهایی ناقص هستند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان این که ازدواج موجب سکون و آرامش انسان می شود، ابراز کرد: در ازدواج زن و مردم باید با هم ترکیب شوند تا زندگی پایدار داشته باشند و اسلام از این ترکیب تعبیر به «هم کفو» می کند.

کارشناس مذهبی به ویژگی های مشترک بین زوجین از دیدگاه اسلام اشاره و بیان داشت: زن و مرد باید در نوع اندیشیدن به ویژه در مبانی دینی یکی باشند، فرهنگ متناسب داشته باشند و یکدیگر را درک کنند.

وی با تأکید بر توجه زوجین به تفاوت های بین زن و مرد، گفت: زن و مرد با هم متفاوت هستند و هر کدام باید ویژگی دیگری را بداند و درک کند تا زندگی مطلوبی داشته باشد از جمله زن موجودی لطیف، نجیب و شریف است و قرآن بارها به این نرمی و لطافت زن اشاره کرده و مرد نیز عنصری مقتدر است.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی افزود: اگر هر کدام از زن و مرد با شناخت این ویژگی های طرفین با هم دیگر برخورد کنند در زندگی موفق خواهند بود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات