۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۶۱۰۰۸۳
دبير جامعه روحانيت كاشان:

رهبري در ديدار فرستاده آمريكا اقتدار اسلام و تشيع را به نمايش گذاشتند

رهبري در ديدار فرستاده آمريكا اقتدار اسلام و تشيع را به نمايش گذاشتند
حجت الاسلام شاه فضل گفت: رهبر معظم انقلاب در ديدار فرستاده رييس جمهور آمريكا چنان اقتدار اسلام را به نمايش گذاشتند كه شيعه در طول تاريخ چنين اقتداري از خود نداشته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل در جلسه تفسیر قرآن که یکشنبه شب در مسجد جامع مسکن مهر برگزار شد در تفسیر سوره انبیاء، گفت: در جلسات قبل گفته شد خداوند بندگانی دارد که صبح تا شب خدا را تسبیح می‌کنند و از عبادت خداوند خسته نمی‌شوند.

وی افزود: خداوند می‌فرماید، ‹‹أم اتخذوا آلهة من الأرض هم ینشرون›› در قدیم به غیر از خداوند، خدای دیگری را هم انتخاب و او را عبادت می‌کردند و امروز نیز با وجود پیشرفت‌های بشریت پرستی به طریق مختلف وجود دارد و در عصر جدید نیز مردم نه تنها به سمت شرک گرایش دارند بلکه به سمت بی خدایی و انکار خدا می‌روند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: مردم در گذشته بیشتر مشرک بودند و سنگ و چوب و اجسام را می‌پرستند و گروه اندکی نیز می‌گفتند هیچ خدایی وجود ندارد و همانگونه که آمده ایم خواهیم رفت، اما در عصر حاضر آنچه در حال افزایش است شرک نیست بلکه بی خدایی است.

وی افزود: امروز به جای خدا انسان را همه کاره جهان می‌دانند و اعتقاد دارند کوه و دشت و دریا محلی از اعراب ندارند و می‌گویند اگر خدایی هم باشد از این خدا کاری ساخته نیست و خدایان مرده اند و خدا ضعیف وناتوان شده است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: قرآن تعبیری از یهودیان دارد که می‌گفتند، ‹‹یَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ›› دست خدا بسته است و بخیل است و انفاق نمی‌کند، اما امروز می‌گویند خدایی وجود ندارد و اگر خدا هم وجود داشته باشد کاری از او ساخته نیست چرا که اگر کاری از خدا ساخته بود نمی‌گذاشت این همه فساد و بی بندباری روی زمین باشد.

حجت الاسلام شاه فضل افزود: امروز متأسفانه برای بی خدایی تبلیغات وسیعی می‌شود به گونه‌ای که بخش زیادی از جوانان شیعه به مرور به طرف بی خدایی گرایش پیدا می‌کنند و این در حالی است که خداوند در سوره مائده می‌فرماید زمانی که شراب و قمار بازی رایج می‌شود می‌گویند هیچ خدایی وجود ندارد و بی خدا می‌شوند.

وی ادامه داد: امروزه بی خدایی به اندازه‌ای در حال ترویج و گسترش است که پدر و مادر اهل نماز و روزه و مسجد و مومن است، اما فرزند او از عبادت خودداری می‌کند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان با هشدار به پدران و مادران برای مراقبت از فرزندان خود، گفت: امروزه بدون اینکه کسی متوجه خطر بی خدایی در بین جوانان باشد در زیر پوست جامعه و به آرامی در حال ترویج بی خدایی و گرایش جوان‌ها به سمت بی خدایی هستند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید برخی غیر خدا را می‌پرستند، اما خداوند می‌فرماید آنچه را شما بعنوان خدا قبول دارید هیچ کاری روی زمین انجام نداده و هیچ نمونه‌ای از کار‌های آن را نمی‌توانید ارائه کنید، در حالیکه کوه‌ها و دریا‌ها و آسمان‌ها نشانه‌هایی از وجود خدای حقیقی است.

وی افزود: اگر خدایی به غیر خدای واقعی وجود داشت زمین را فساد فرا می‌گرفت چرا که دو پادشاه در یک اقلیم نمی‌گنجد و این در حالی است که میلیارد‌ها اجسام آسمانی در فضا در حال چرخش هستند بدون اینکه مشکلی برای آن‌ها به وجود بیاید که این نشانه قدرت خدایی است که جهان هستی را اداره می‌کند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: هر مجموعه‌ای اگر دو مدیر داشته باشد نمی‌تواند موفق باشد و اداره شود، ‹‹فسبحان الله رب العرش عما یصفون لا یسأل عما یفعل وهم یسألون›› بنابر این جهان هستی با این عظمت امکان ندارد دو مدیر داشته باشد و مدیریت جهان تنها به دست یک خدا است و خدا یکی بیشتر نیست.

حجت الاسلام شاه فضل ابراز کرد: یکی از تفاوت‌های خدا با انسان‌ها این است که هیچکس از خدا باز خواست نمی‌کند در حالیکه انسان‌ها مورد بازخواست قرار می‌گیرند، به این معنی که انسان‌ها به غیر چهارده معصوم و پیامبران که اشتباه نمی‌کنند بقیه مردم اشتباه می‌کنند و باز خواست می‌شوند و تنها مخلوقی که اشتباه نمی‌کند خدا است و اگر پیامبران هم اشتباه نمی‌کنند به برکت خدا و با کمک خدا است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: خدا باوری و اعتقاد به یگانگی خدا مهمترین اصل ایمان است و بزرگترین مشکل جوامع و انسان‌های فاسد این است که خدا باور نیستند و خدا را یکی نمی‌دانند در حالیکه خداوند در قرآن می‌فرماید، من هر گناهی را می‌بخشم به غیر شرک که برای خدا شریک بدانند.

حجت الاسلام شاه فضل مهمترین اصل ایمان را داشتن اعتقاد به اصل لااله الا الله و ترس از خدا دانست و افزود: کسی که لااله الا الله لقلقه زبانش باشد، اما هنگام مشکلات و گرفتاری از غیر خدا کمک بخواهد مشرک است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن با اتکا به قدرت الهی نسبت به نامه رییس جمهور آمریکا به گونه‌ای برخورد کرد که نخست وزیر ژاپن نامه رییس جمهور آمریکا را زیر پایش گذاشت.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر ژاپن فرستاده رییس جمهور آمریکا چنان اقتدار اسلام و تشیع را نمایش گذاشت که شیعه در طول تاریخ چنین اقتداری از خود نداشته که در برابر ابرقدرت‌ها مقتدرانه برخورد کند و پاسخ نامه آنها را ندهد و پیک آمریکا را نصیحت کند.

وی افزود: کسی که معتقد به توحید و لااله الا الله است در عمل نیز این اعتقاد را باید نشان بدهد چرا که برخی با وجود خواندن نماز و دعا و قرآن، اما هنگام مقابله با استکبار جهانی سر تعظیم فرود می‌آورند و خوار و ذلیل هستند و اینها کسانی هستند که هم معتقد به الله و هم معتقد به غیر الله هستند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: توحید زمانی توحید حقیقی است که اعتقاد مبارزه با طاغوت را هم داشته باشد، اما اگر در چنین توحیدی مبارزه با طاغوت وجود نداشته باشد توحید نیست، از این رو جریان توحید باید در تمامی اعمال و رفتار ما نفوذ کرده باشد، اما اکثر مردم حق را نمی‌دانند و از توحید اعراض می‌کنند.

وی افزود: خداوند می‌فرماید به غیر خدا هیچ خدای دیگری نیست و اگر مدعی هستند به غیر از این خدا،  خدای دیگری وجود دارد آثار و نشانه‌های خلقت آن را ارائه کنند، ضمن اینکه توحید سخن تمامی پیامبران الهی بوده است و   توحيد باید در سرتاسر زندگی انسان جاری و ساری باشد و در عمل و گفتار انسان بروز و ظهور داشته باشد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات