۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۱۰۱۰۷
آیت الله علوی گرگانی:

انسان نباید به غیر خدا امید داشته باشد

انسان نباید به غیر خدا امید داشته باشد
حضرت آیت الله علوی‌گرگانی هدف از بعثت انبیاء الهی را زنده کردن یاد ونام خدا در زندگی عنوان و تأکید کرد که انسان هیچگاه نباید از ذکر خدا غافل باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از شیعیان منطقه زینبیه شهر استانبول ترکیه ضمن ابلاغ سلام و آرزوی توفیق برای همه شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در ترکیه اظهار داشت: سعادت و خوشبختی است که توفیق زیارت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) نصیب شما شده است.

وی افزود: توصیه من به شما این است که همیشه در زندگی مواظبت داشته باشید که خدا را فراموش نکنید، چراکه خداوند در قرآن گله کرده است بنده های من با این که نعمت ها را من به او می‌ دهم کمتر از من یاد می‌ کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه عنوان کرد: در قرآن می‌ خوانیم که باید انسان نسبت به خدا همچون فرزندی نسبت به پدر خود باشد که همیشه دنبال او بوده و پدرش را صدا می‌ زند، بلکه خدا می‌ فرماید: باید یاد شما نسبت به خدا بیش از یاد فرزند نسبت به پدر باشد.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی تصریح کرد: پدر نهایتا آذوقه و رزق فرزندان را تأمین می‌ کند ولی همه ابعاد وجودی انسان به دست خدا است، پس بی انصافی است که انسان گاهی به غیر خدا امید بیشتری داشته باشد.

وی هدف اصلی و غرض از بعثت همه انبیاء الهی را زنده کردن یاد خدا در زندگی ها عنوان کرد و گفت: خوشا به سعادت افرادی که همه کار خودشان را با اذن پروردگار و بزرگان دین شان انجام می‌ دهند و ما هم از خدا می‌ خواهیم همه محبان اهل بیت(ع) در زندگی خدا را مدنظر داشته باشند و رضایت امام زمان(عج) را به دست بیاورند.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: از شما می‌ خواهیم سلام ما را به شیعیان و دوستان اهل بیت(ع) در ترکیه برسانید  و از طرف ما جویای احوال شیعیان عزیز در منطقه زینبیه استامبول باشید./1330/پ202/ق

ارسال نظرات