۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۱۰۱۳۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

اقتدار امروز ایران به واسطه اسلام و ولایت فقیه است + فیلم

اقتدار امروز ایران به واسطه اسلام و ولایت فقیه است + فیلم
آیت الله نمازی گفت: اقتدار امروز ملت ایران و مدیران و مسؤولان جمهوری اسلامی ایران به واسطه اسلام، ولایت و رهبری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی پيش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان با اشاره به نامه ترامپ رییس جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب برای مذاکره  با ايران، گفت: موضع رهبری در پاسخ به نامه ترامپ عرشی و فراتر از قدرت زمینی بود.

وی افزود: پاسخ رهبری به نامه رییس جمهور آمریکا بیشتر از يك بمب اتم در افکار عمومی، دولتمردان، سیاستمداران، تحلیگران، دانشمندان و پژوهشگران بین المللی تأثیر گذار بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان فرمایشات رهبری در پاسخ به موضع گیری آمریکا و نامه رییس جمهور آمریکا را کوبنده و قاطع خواند و عنوان کرد: خداوند بزرگترین نعمت را که اسلام و ایمان است به ما عطا کرده است که باید قدردان اسلام و ولایت و رهبری و انقلاب و نظام و کشور بود.

آیت الله نمازی مردم ایران را مردم خوب و قدردان و صبور و مقاوم خواند و اظهار داشت: مردم قهرمان ایران همه سختی‌های ۸ سال جنگ و شهادت و بعد از آن تحریم‌ها و تهدید‌ها و جنگ اقتصادی دشمن و مشکلات اقتصادی کشور را تحمل کرده و به پای انقلاب و نظام و ولایت و اسلام استوار و محکم ایستاده اند.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین مجموعه احکام شریعت را دارای قدرت دفاع و تولید و سازندگی و صدور دانست و گفت: قوام ماهیت احکام الهی براساس هویتی است که احکام الهی دارد.

آیت الله نمازی ابراز کرد: ما به دلایل مختلفی نمی‌توانیم از تمامی عیار احکام الهی خوب استفاده کنیم و عزتی که امروز ملت قهرمان ایران اسلامی از آن برخوردار است به دلیل عمل کردن به بخشی از برخی از احکام الهی است که یکی از آن‌ها موضوع شهادت است و برای همین است که امام خمینی (ره) می‌فرماید ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

وی ادامه داد: پرورش یافتگان و تربیت شدگان فرهنگ کربلا و عاشورا از هیچ قدرتی به غیر از خدا ترس و واهمه‌ای ندارند و دشمن نمی‌تواند ملتی را که شهادت طلب است تسلیم خود کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: آنچه که امروز عامل عزت امت اسلامی شده است همین روحیه فرهنگی است که متأسفانه کمبود‌ها و خلاأها و عقب ماندگی‌های زیادی در این بخش داریم.

آیت الله نمازی در ادامه بر استفاده صحیح و تمام عیار از فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در جمهوری اسلامی باید به درستی و تمام عیار از آن استفاده شود فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

وی مشاهده صحنه‌های برخورد با یک خانم محجبه آمر به معروف و ناهی از منکر در خیابان را تأسف بار خواند و افزود: از چنین برخورد‌هایی در کشور‌های بیگانه اروپایی و آمریکایی با یک خانم محجبه هیچ انتظاری نیست، اما چنین جرأتی و برخوردی با یک خانم محجبه آن هم در خیابان و در ملاء عام و مقابل چشمان همه در یک کشور اسلامی با حاکمیت قرآن قابل قبول نیست.

وی عزت و اقتدار امروز ملت ایران و مدیران و مسؤولان جمهوری اسلامی ایران را به واسطه اسلام و ولایت و رهبری دانست و گفت: مسؤولان فرهنگی باید با جدیت بیشتری برای رفع برخی ضعف‌ها در اداره کشور و سازمان‌ها و تکریم ارباب رجوع و احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امت اسلامی در بین همه امت‌ها بهترین امت‌ها هستند آن هم به شرطی که برای احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند چرا که ایمان در گرو احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت الله نمازی تأکید کرد: اگر در جامعه توحیدی و اسلامی امر به معروف و نهی از منکر منزوی و یا به حاشیه برود و حذف شود چیزی از اسلام باقی نخواهد ماند، از این رو امام صادق (ع) می‌فرماید، امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بزرگی است که حتی نماز نیز در پرتو امر به معروف ونهی از منکر احیا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر امر به معروف نباشد نماز و روز و حج و احسان و نیکوکاری هم نخواهد بود، اظهار داشت: متولیان فرهنگی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید توجه جدی به برنامه‌های فرهنگی داشته باشند.

به گفته وی اگر اسلام را درست بفهمیم و احکام آن را به درستی اجرا کنیم، اسلام اتوماتیک و به صورت طبیعی صادر خواهد شد، چون فهم حقیقت احکام الهی گرایش به سوی اسلام را به دنبال خواهد داشت./۱۳۰۷/پ210/ب1
تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات