۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۶۱۰۱۶۹

انتقاد از سکوت انگلیس در برابر توهین ترامپ به شهردار مسلمان لندن

انتقاد از سکوت انگلیس در برابر توهین ترامپ به شهردار مسلمان لندن
یک نماینده مسلمان مجلس انگلیس از سکوت دولت این کشور در برابر حملات رییس جمهور آمریکا به «صادق خان» شهردار مسلمان لندن انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، «ناز شاه» نماینده مسلمان حزب کارگر انگلیس، دولت این کشور را به «سکوت شرم‌آور» در برابر اهانت‌های توییتری دونالد ترامپ به شهردار لندن متهم کرد.

ناز شاه که وزیر امور زنان و برابری در دولت در سایه انگلیس* است، افزود: دولت در دفاع از جوامع اقلیت، کوتاهی کرده و به دیدگاه‌های ناشی از تنفر و متعصبانه مشروعیت داده است.

در پی وقوع چند جرم خشونت‌آمیز در لندن در چند روز اخیر، ترامپ در توییت‌های خود، صادق خان را «ننگ ملی» برای انگلیس خواند. وی همچنین مطلب یکی از کاربران توییتر که گفته بود صادق خان، لندن را به «لندنستان» تبدیل کرده بازتوییت کرد. این اصطلاح که به تبار پاکستانی و مسلمان بودن خان اشاره دارد، نژادپرستانه خوانده شده و با انتقادات زیادی روبرو شده است.

شورای مسلمانان بریتانیا نیز سکوت دولت در این موضوع را برای جامعه اسلامی این کشور غیر قابل قبول دانست. یکی از سخنگویان این شورا گفت: ما از دولت و حزب محافظه‌کار انتظار داریم  صرف نظر از هر اختلاف نظری که ممکن است با صادق خان داشته باشند،‌ به صورت شفاف و سریع طرفداری ترامپ از متعصبین انگلیسی و حملات لفظی وی به شهردار لندن را محکوم کنند.

*اصطلاح «دولت سایه» (Shadow Government) اگرچه در معنای منفی سیاسی و تئوری توطئه، برای توصیف گروهی صاحب نفوذ و پشت پرده استفاده می‌شود که یک «دولت مخفی» را تشکیل داده‌اند، اما امروزه به عنوان یک پدیده رایج در نظام سیاسی برخی کشورهای جهان و جایگاهی برای مخالفان دولت، رسمیت پیدا کرده است.

در حال حاضر در نظام‌های پارلمانی انگلیس و برخی کشورهای دیگر جهان، احزاب مخالف با تشکیل یک به اصطلاح «دولت سایه» وزرا و مسؤولان دولت احتمالی خود را منصوب می‌کنند. معمولا اعضای کابینه دولت در سایه ضمن زیر نظر قراردادن عملکرد دولت حزب حاکم، خود را به عنوان یک نیروی سیاسی آماده برای به دست گرفتن قدرت نیز مطرح می‌سازند./847/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات