۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۶۱۰۱۸۲
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی:

شهدای موتلفه اسلامی مدافعان اسلام و مرجعیت بودند

شهدای موتلفه اسلامی مدافعان اسلام و مرجعیت بودند
بادامچیان با بیان اینکه شهدای موتلفه اسلامی مدافعان اسلام و مرجعیت بودند، گفت: شهدای موتلفه اسلامی چراغ الهی بودند.

اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، دلیل استحکام بنیان انقلاب اسلامی را وجود اندیشه جهاد و شهادت در مردم بخصوص جوانان انقلابی همانند شهدای موتلفه دانست و گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی جهادگران فداکار و گمنام بسیاری با ایستادگی و مقاومت جانانه از اسلام و آرمانهای انقلاب اسلامی دفاع کردند و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه شهدا کسانی هستند که خداوند به آنان انعام شهادت عنایت کرده است، ادامه داد: همه شهدا یگانه هستند چون خط آنان یکی است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره شاخصه مهم شهدای موتلفه اسلامی با استناد به کلام رهبری، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب درباره آنان فرمودند: شهدای موتلفه چراغ الهی بودند که راه را به همگان نشان دادند؛ این کلام از کسی صادر شده که خود راهبر انقلاب است و تایید می کنند که شهدای موتلفه در ظلمات دوران طاغوت همانند ستارگان درخشبدند.

بادامچیان ادامه داد: در دوران طاغوت، خفقان به گونه ای بود که اگر کسی برای سلامتی مرجع تقلیدی صلوات می فرستاد باید به زندان می رفت اما این شهدا در دفاع از مرجعیت مستحکم ایستادند و مقاومت کردند.

وی بیان داشت: شهید امانی نخستین کسی بود که در جریان انجمن های ایالتی و ولایتی همراه با یاران موتلفه اسلامی به ندای امام راحل لبیک گفت و نخستین راهپیمایی به سمت منزل امام خمینی(ره) را از مسجد اعظم در آذر 1341 به راه انداخت و رهبری کرد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: شهید امانی یکی از آن دوازه نفری بود که امام راحل به ایشان فرمودند: شما که برای خدا کار می کنید با هم باشید و ائتلاف کنید؛ امام خمینی(ره) تا پایان عمر از فعالیت این مجموعه راضی بودند؛ فعالیت این مجموعه از همان آغاز با راه اندازی راهپیمایی عظیم عاشورا و مدرسه فیضیه نقش بسزایی را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد.

بادامچیان ابراز کرد: جهاد مسلحانه شهدای موتلفه سال 1343 همزمان با تبعید امام راحل آغاز شد و حسنعلی منصور که عامل اجرایی کاپیتولاسیون آمریکایی بود را طبق موازین شرعی براساس فتوای آیت الله میلانی و تایید شهیدان مطهری و بهشتی به درک واصل کردند.

وی درخصوص لایحه کاپیتولاسیون آمریکایی، گفت: این قرارداد بسیار سختی بود که اگر به تصویب می رسید آمریکایی ها در تصرف و تجاوز به مال و ناموس ایرانی آزاد بودند و هیچ محکمه و دادگاهی نمی توانست آنان را محاکمه کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: فداکاری این شهدا باعث شد آمریکا دیگر نتواند این لایحه ننگین را در کشور ایران اجرایی کند؛ بنابراین شهدای موتلفه حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات