۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۱۰۱۹۳

روایت نماینده ولی فقیه از حضور مؤثر روحانیت در سیل خوزستان

روایت نماینده ولی فقیه از حضور مؤثر روحانیت در سیل خوزستان
امام جمعه اهواز با بیان این که هدف روحانیت خدمت و نوکری مردم است، گفت: طلاب وظیفه اجرایی ندارند ولی مطالبه گری در ذات آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در جمع طلاب و فضلای خوزستانی حوزه علمیه قم که در مسجد المهدی(عج) قم برگزار شد، با اشاره به دیدار امروز شان با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ایشان به طلاب و فضلای خوزستان در این جلسه سلام ویژه ای رساندند و ما معتقدیم در سایه این جلسات بسیاری از مشکلات استان حل می‌ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امام معصوم به عنوان ریشه و باطن همه خوبی ها افزود: خدای متعال امام و حجت الهی را آوردند تا دست ما در دست ایشان قرار داده و ما را به قله برسانند ولی باید بدانیم که همراهی با امام شرط است و در قرآن کریم هم می‌ خوانیم که همراهی با خدا و پیامبر و خاندان ایشان مشروط به خودسازی درونی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد بیان داشت: بهترین جایگاهی که خداوند به بندگانش می‌ تواند عنایت کند همراهی و معیت با انسان کامل است، منتها وجود مقدس امام ثقل اصغر و عدل و جایگزین ثقل اکبر است و به تعبیر حضرت آیت الله جوادی‌آملی در مقام تکوین هر دو کلمة الله هستند.

وی درک باطن قرآن کریم را نیازمند پالایش روحی و جسمی عنوان و تصریح کرد: انسان باید خود را پاک کند تا به درک مقام ثقلین برسد و محصول یک ماه عبادت و بندگی پاکیزگی و پالایش روح و جسم است و بعد از آن است که لیاقت همراهی با اهل بیت(ع) را پیدا می‌ کند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه سخنان خود با بیان این که هیچ طلبه ای نباید برای رسیدن به پست و مقام در حوزه بماند، تصریح کرد: هیچکس برای امام جمعه شدن یا قاضی شدن و رسیدن به کرسی های مجلس و امثال آن در حوزه باشد، بلکه باید تلاش کند در هر سنگری که می‌ تواند خدمت بیشتری به مردم بکند قرار بگیرد.

وی با اشاره به آیه «ومن یتوکل علی الله فهو حسبُه» عنوان کرد: مشکلات زیادی وجود دارد ولی تقوا و صبر بر مصائب و مشکلات درهای رحمت الهی به روی انسان باز می‌ شود و به تعبیر علامه حسن زاده آملی انسان تا فرعون درون خود را در نیل غرق نکند به مقام موسی نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با تأکید بر این که بنده برای نوکری مردم به این سنگر آمده ام، گفت: بنده نیازمند راهکارهایی هستم که بتوانم این مسؤولیت سخت و سنگین را به سرانجام برسانم، بنده روستا به روستا و شهر به شهر تلاش در یک آمایش سرزمینی نسبت به برخورداری ها و فسادها دارم.

وی ابراز داشت: پرداختن به مناطق محروم یکی از مسائل اساسی در دستور کار ما است تا بتوانیم در گام دوم انقلاب فاصله طبقاتی را کمتر کنیم، همچنان که همه ما تلاش کردیم در سیل اخیر خوزستان که مشکلات زیادی را به وجود آورد، آرامش را به مردم برگردانیم.

امام جمعه اهواز رسیدگی به مناطق مختلف سیل زده را یکی از وظایف ذاتی مسؤولان استان خوزستان دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از مناطق خوزستان همچنان دارای مشکل هستند، برخی مناطق نزدیک به یک ماه است که آب ندارند و یا در برخی مناطق آب با فاضلاب مخلوط شده که منزل خود ما نیز با این مشکل رو به رو شده بود.

وی افزود: اما با وجود همه این ها این سیل در حقیقت سیل رحمت الهی بود، چراکه افتخاری بزرگ برای روحانیت و حوزه های علمیه ایجاد شد و نظر برخی از مخالفان روحانیت با وجود این سیل عوض شد تا جایی که برخی می‌ گفتند فکر نمی کردیم طلبه ها این طور انسان های با شرافتی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد بیان داشت: چقدر حضور روحانیت در داستان سیل مؤثر بود که شاید نمی توانستیم با فرهنگ سازی به آن برسیم تا جایی که چندین سال نقشه های وهابیت و سلفی گری در این استان را نقش برآب کرد.

وی با تأکید بر این که طلاب و فضلای حوزه به فرموده رهبر معظم انقلاب باید مطالبه گر باشند، گفت: طلبه های ما مسؤولیت اجرایی ندارند ولی روحیه حل مشکلات در وجود آنها هست که از جمله آنها در بحث امنیت و اشتغال و اعتیاد و آسیب های اجتماعی استان می‌ توانند فعالیت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: یکی از مسائلی که به شدت به دنبال آن هستم تقویت حوزه های علمیه هست، لازم است تشکر کنیم از زحمات آیت الله موسوی جزائری که بیش از چهل سال در استان تلاش کردند ولی به دستور رهبر معظم انقلاب در حکمی که به بنده دادند، من هم وظیفه دارم که به ایشان کمک کنم./1330/ج

ارسال نظرات