۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۱۰۲۱۲
الاخبار:

پاسخ رهبر ایران به میانجیگری ژاپن، جایگاه ترامپ را به خطر انداخت

پاسخ رهبر ایران به میانجیگری ژاپن، جایگاه ترامپ را به خطر انداخت
یک روزنامه عربی با اشاره به میانجی قرار گرفتن ژاپن از سوی آمریکا نوشت که پاسخ رهبر ایران به این میانجیگری، جایگاه ترامپ به عنوان یک رییس جمهور قوی را به خطر انداخت.

 به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، روزنامه لبنانی الاخبار طی یادداشتی به  اعمال بالاترین سطح تحریم علیه ایران از سوی کاخ سفید به عنوان تنها راه به زانو درآوردن این کشور اشاره کرد و نوشت: ایران در پاسخ به سیاست تحریم، اقدام به افزایش میزان غنی سازی اورانیوم کرد تا بار دیگر سرسختی خود را در مقابله با واشنگتن ثابت کند تا ترامپ متوجه شود که چگونه به یک حماقت بی نظیر تن داد.

این روزنامه افزود: ترامپ می داند که ادامه مقابله با ایران پاسخ هایی مانند پاسخ اخیر رهبر عالی ایران به میانجیگری قرار دادن ژاپن را در پی خواهد داشت که جایگاه خود را به عنوان یک رییس جمهور قوی به خطر انداخت.

به نوشته الاخبار، برخی ناظران بر این باورند که میانجی قرار دادن ژاپن از سوی ترامپ، بر سردرگمی وی در مواجهه با ایران دلالت دارد، بویژه که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز در پیش است و وی به دنبال امتیازهایی در عرصه سیاست خارجی است.

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پنج‌شنبه گذشته در دیدار با آبه شینزو نخست وزیر ژاپن و هیأت همراه تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرد./983/ب

ارسال نظرات