۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۶۱۰۲۴۴
حجت‌الاسلام نجفی زاده خبر داد؛

احداث فاز دوم مدرسه علمیه امام خمینی بجنورد

احداث فاز دوم مدرسه علمیه امام خمینی بجنورد
مدیر سابق مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد گفت: بودجه ساخت فاز دوم این مدرسه تخصیص یافته و منتظر دریافت پروانه ساخت و مجوزهای لازم برای شروع این پروژه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، مدیر سابق مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیریت این مدرسه، با اشاره به تاریخچه مدرسه علمیه امام خمینی (ره) تصریح کرد: این مدرسه در ابتدا با نام حوزه سلطانیه به‌عنوان نخستین حوزه علمیه شهرستان بجنورد تأسیس شد و در سال 1347 مدیریت آن بر عهده مرحوم آیت‌الله مهمان‌نواز، امام جمعه سابق بجنورد و نماینده فقید مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری قرار گرفت.

وی ادامه داد: مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد در سال 1374 به دستور مرحوم آیت‌الله مهمان‌نواز تجدید بنا شد و از سال 1376 تاکنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده با اشاره به گزارش عملکرد خویش در دوران مدیریت اظهار کرد: در سال‌های گذشته این مدرسه با کمبود کادر آموزشی و کلاس درس مواجه بود، اما با همت دست‌اندرکاران و کارکنان حوزه علمیه استان، کادر آموزشی این مدرسه تکمیل شد و نوسازی‌های لازم محیطی نیز صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در زمانی که تصمیم به انتقال طلاب دانش‌آموز مدرسه «سفیران هدایت» به این محیط گرفته شد، این مدرسه با کاهش کلاس درس مواجه شد، خاطرنشان کرد: با وجود این با همتی جهادی و عزمی راسخ، در مدت‌زمان کوتاهی برای دانش آموزان جدید شش کلاس درس آماده شد، محوطه مدرسه نیز مرمت و نوسازی شد و بخش استادسرا نیز مورد سامان‌دهی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام نجفی زاده خاطرنشان کرد: به‌منظور ساخت فاز دوم این مدرسه نیز بودجه لازم تخصیص یافته و هم‌اکنون منتظر دریافت پروانه ساخت و مجوزهای لازم برای شروع این پروژه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت دادن به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در دوران مدیریت خویش گفت: در سال‌های گذشته به این برنامه‌ها اهمیتی مضاعفی نسبت به بقیه برنامه‌ها داده می‌شد؛ به‌گونه‌ای که مراسم ملی، مذهبی، شهادت‌ها، میلادها و جشن‌های مذهبی به نحوی احسن در این مدرسه برگزار می‌شد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات