۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۱۰۲۴۷
مسؤول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان:

طلاب باید از مرز تقلید به مرز تحقیق برسند

طلاب باید از مرز تقلید به مرز تحقیق برسند
مسؤول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان گفت: طلاب باید به علم خود جامه کاربرد و عمل بپوشانند تا بتوانند از مرز تقلید عبور کرده و به مرز تحقیق برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد اسفندیاری، مسؤول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: باید علم کاربردی باشد؛ زیرا علم بدون کاربرد به هیچ دردی نمی‌خورد.

وی افزود: باید طلاب این مسئله را در نظر داشته باشند و تلاش کنند از مرز تقلید عبور کرده و علم خود را به مرز تحقیق و کاربرد برسانند تا بتوانند نیازهای دینی حوزه، جامعه و محیط بین‌الملل را برطرف کنند.

حجت‌الاسلام اسفندیاری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تحول، خاطرنشان کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، حوزه باید مورد تحول قرار گیرد وگرنه منزوی می‌شود.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که تغییر و تحول همیشه از درون صورت می‌گیرد؛ ازاین‌رو باید طلاب و مسؤولان حوزوی تلاش کنند تا با دگرگونی و تحول از درون به آرمان‌های انقلاب و اسلام دست یابند.

حجت‌الاسلام اسفندیاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) اظهار کرد: حضرت علی (ع) عفو و گذشت در هنگام خشمگینی را یکی از سخت‌ترین و والاترین اعمال دانسته که این خصوصیت نیک اخلاقی باید سرلوحه مدیران حوزه‌های علمیه قرار گیرد.

وی افزود: خدمت کردن به طلاب جوان، بزرگ‌ترین عبادت است و به سبب اینکه طلاب دارای روحیه پژوهشگری بوده و پیوسته به دنبال دلیل و برهان برای پذیرفتن تمام مسائل هستند، مدیر حوزه علمیه باید با کنترل خشم خود، صبورانه این روحیه طلاب را درک کرده و کظم غیظ کند.

مسؤول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان در خصوص بخشندگی و استفاده از موهبت‌های الهی در راستای خدمت به مردم تصریح کرد: امیر مؤمنان در حدیثی دیگر سفارش به بخشش موهبت‌های الهی کرده است؛ بر این اساس طلاب باید بدانند وقتی از موهبت علم و دانش و جایگاه اجتماعی حوزه علمیه برخوردار می‌شوند، در مقابل حوزه مسؤول بوده و باید این علم و دانش خود را در خدمت به حوزه علمیه قرار دهند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات