۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۶۱۰۲۵۴
کارشناس مسائل غرب آسیا:

آل سعود سیاست سرزمین سوخته در بلاد اسلامی را پیگیری می کند

آل سعود سیاست سرزمین سوخته در بلاد اسلامی را پیگیری می کند
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آل سعود سیاست سرزمین سوخته در بلاد اسلامی را برای ایجاد عقب افتادگی در جوامع اسلامی پیگیری می‌کند.
مرتضی موتورچی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عنوان داشت: سیاست کلی عربستان سعودی در منطقه همگرایی بیشتر با رژیم صهیونیستی در جبهه سیاسی، تقویت افراط گرایی، قتل، خشونت و پیگیری سیاست سرزمین سوخته در بلاد اسلامی برای ایجاد عقب افتادگی در جوامع اسلامی است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه رژیم وهابی سعودی پیمانکار سیاست‌های رژیم صهیونیستی و استکبار در خاورمیانه و کشور‌های اسلامی است، افزود: سعودی‌ها توانایی جنگ با ایران را ندارند با این حال به دنبال سرریز جنگ روانی در جبهه اقتصادی هستند که در این باره رهبر انقلاب بار‌ها اعلام کرد اتاق جنگ علیه ملت ایران در خزانه داری آمریکا وجود دارد.

موتورچی بیان داشت: عدم استقبال سعودی‌ها از وقوع هر نوع جنگ با ایران به دلیل فرار از رویارویی مستقیم با بازوان ایران در منطقه و ایجاد فضای روانی و تأثیر در بازار و اقتصاد ایران و کمک به اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران است.

وی حمایت سعودی‌ها از تحریم‌های وضع شده علیه ایران در عین عدم رضایت به درگیری نظامی را در واقع تأیید سیاست‌های آمریکا و تبدیل فضای روانی به فضای جنگ اقتصادی برشمرد.

 کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به توطئه حمله به نفتکش‌ها همزمان با سفر نخست وزیر ژاپن گفت: چنین توطئه‌ای با منش جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارد و تنها از جانب دشمنان انقلاب برای بدنامی جمهوری اسلامی و روانه کردن انگشت اتهام به سوی نظام اسلامی است./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات