۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۶۱۰۲۷۹
حجت الاسلام طبرسی تأکید کرد؛

ضرورت توجه به مباحث قرآنی در مدارس علمیه

ضرورت توجه به مباحث قرآنی در مدارس علمیه
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت برنامه های قرآنی در حوزه های علمیه تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه قرآنی بیت النور قائمشهر با تجلیل از تلاش‌های چند ساله این مدرسه در تربیت و پرورش طلاب حافظ قرآن گفت: مدرسه قرآنی بیت النور قائمشهر امروز به یک الگوی موفق در سطح کشور تبدیل شده است.
 
وی با بیان این که تربیت و پرورش طلاب همراه با مفاهیم قرآنی بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است، افزود: طلبه‌ای که از نخستین روز ورود خود به حوزه با مفاهیم ناب قرآنی مأنوس شود به طور حتم تبدیل به یک نخبه حوزوی خواهد شد.
 
حجت الاسلام طبرسی یکی از مهم‌ترین وظایف حوزه را نخبه پروری عنوان کرد و با بیان این که مأنوس شدن طلاب با کلام و مفاهیم الهی به طور حتم مسیر نخبه پروری در حوزه را هموارتر خواهد کرد، بیان داشت: مدرسه قرآنی بیت النور فرصتی را برای شناسایی و پرورش طلاب حافظ قرآن فراهم کرده است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که فعالیت‌های حوزه بدون توجه به برنامه‌های قرآنی ابتر خواهد ماند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های قرآنی باید در سطح مدارس علمیه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه‌های علمیه باید در تقویت برنامه‌های قرآنی در جامعه پیشگام باشند، تصریح کرد: مدرسه قرآنی بیت النور نقش بسیار مهمی در تربیت و پرورش طلاب حافظ قرآن بر عهده دارد.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که خوشبختانه در بررسی‌های به عمل آمده طلاب این مدرسه از بنیه علمی بسیار قوی برخوردار هستند، گفت: پرداختن به مسائل قرآنی نمی‌تواند مانعی برای علم آموزی طلاب باشد بلکه عامل رشد و تقویت بنیه علمی طلاب خواهد بود.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به برنامه‌های قرآنی این معاونت در فصل تابستان اشاره کرد و با بیان این که طرح‌های قرآنی تابستانه در سطح مدارس علمیه استان برگزار می‌شود، بیان داشت: این طرح‌ها با هدف تعمیق و گسترش مفاهیم قرآنی در سطح مدارس علمیه و انس بیشتر طلاب با مبانی قرآنی برگزار می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مباحث و برنامه‌های قرآنی یکی از محوری‌ترین بخش‌های طرح جامعه تربیتی در سطح مدارس علمیه است، خاطرنشان کرد: مدیران و اساتید مدارس علمیه باید طلاب را به سمت انس با قرآن سوق دهند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات