۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۶۱۰۲۸۹
طی سفری یک روزه صورت گرفت؛

دیدار حجت الاسلام والمسلمین مروی با علمای قم

دیدار حجت الاسلام والمسلمین مروی با علمای قم
تولیت آستان قدس رضوی در سفر یکروزه به شهر قم، با حضرت آیت الله علوی گرگانی و آیات خرازی و مصباح یزدی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در سفر یکروزه به شهر قم، ضمن تشرف به حرم کریمه اهل بیت(ع)، با آیات علوی گرگانی، مصباح یزدی و خرازی دیدار و در خصوص برنامه های پیش روی آستان قدس رضوی به ارائه گزارش پرداخت.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در این دیدار با تبریک انتصاب ایشان به عنوان تولیت آستان قدس رضوی گفت: توفیق خدمت به امام رضا(ع) توفیق بزرگی است که نصیب شما شده است و باید از رهبر معظم انقلاب بابت این انتصاب تشکر کرد.

وی با تأکید بر رسیدگی هرچه بیشتر و ارائه خدمات بهتر به زائران امام رضا(ع)، افزود: درگذشته خدمات خوبی برای تسهیل زیارت زائران و مجاوران ارائه شده است اما باتوجه به حجم گسترده مشتاقان زیارت امام رضا(ع)، این خدمات باید متناسب با حجم زائران مشهد باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اهمیت موقوفات آستان قدس بیان داشت: موقوفات باید در جای خود مصرف شود و ما باید در این زمینه امانت دار باشیم و موقوفات را حفظ، نگهداری و احیاء کنیم. سعی کنید نسبت به اصل موقوفات به بهترین وجه ممکن نیّات واقفان رعایت شود و امور شرعی و مذهبی در این مورد به طور کامل مراعات گردد.

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در این دیدار با بیان این که این توفیق بزرگ نصیب هرکس نمی شود، گفت: مگر چندنفر از میان علما به این توفیق رسیده اند که شما رسیده اید؟ بنده اگر به هیچ چیز در دنیا غبطه نخورم به این مقام شما غبطه می‌خورم.

وی اظهار کرد: زائران حضرت رضا(ع) شایسته بهترین خدمات هستند و اقدامات مناسبی برای تسهیل زائران به ویژه رسیدگی به محرومان و مستضعفان که از سفارشات رهبر معظم انقلاب به جنابعالی بوده است، انجام پذیرد.

آیت الله مصباح در پاسخ به دعوت تولیت آستان قدس رضوی برای بهره مندی بیشتر این آستان ملکوتی به ویژه زائران و مجاوران از حضور ایشان، ضمن قبول دعوت، افزود: در صورت مناسب بودن شرایط جسمانی، درخدمت آستان قدس رضوی خواهم بود.

آیت الله سید محسن خرازی نیز در دیدار تولیت آستان قدس با تأکید بر استفاده از فرصت حضور میلیونی زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی، ابراز کرد: حضور زائران در حرم مطهر فرصت مناسبی برای ترویج سبک زندگی اسلامی و تبین ارزش های دینی است.

وی همچنین پیشنهاد داد در فرصت حضور زائران، با اختصاص مکانی به آشنایی هرچه بیشتر آن ها با علمای اسلام و زندگی، سیره و اسوه های اخلاق که در پاسداری از فرهنگ، امنیت، استقلال و ارزش های دینی و انقلابی نقش داشته اند، پرداخته شود./861/د101/ب1

ارسال نظرات