۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۱۰۲۹۱
واکنش به موضع گیشه‌ای یک روزنامه؛

نامه وارده در دفاع از استاد سیداحمد خاتمی

نامه وارده در دفاع از استاد سیداحمد خاتمی
باید از روحانیون حاضر در ضیافت افطار رئیس جمهور محترم پرسید که، پس چگونه بود که از غم معاش مردم سخن نگفتید و از سختی‌های نان مردم و وعده‌هایی که اجرایی نشد، پرسش نکردید؟

باشگاه نویسندگان حوزوی خبرگزاری رسا، رضا رضوان

دیروز که مشغول مطالعه بودم یکی از دوستان هم مباحثه تماس گرفت و از رویکرد روزنامه ای با نام "همدلی" گله کرد. عکسی را در شبکه اجتماعی برایم فرستاد که با تصویری دور از شان و با تلفیق با تیتری از حجت الاسلام فاضل میبدی با عبارت "کسی که چشمش معطوف به قدرت است، نمی‌بیند" و اشاره به موضعی از استاد سید احمد خاتمی " ما افتخار می کنیم که آخوند حکومتی هستیم" در صدد تخریب وجهه استاد آیت الله سید احمد خاتمی برآمده که تلاش می کنم در مقال ذیل از استاد خویش به رسم ادب و حقی که در طول این سالها بر گردنم داشته است، دفاع کنم:

آیت الله سید احمد خاتمی از اساتید مبرز حوزه علمیه قم و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از اعضای شورای عالی حوزه علمیه هست که این دو نهاد مورد تایید رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید است.

وی دارای کرسی درسی فعال و پررونقی است که البته مواضع سیاسی و اجتماعی برنده ایشان این بعد علمی ایشان را تحت تاثیر قرار داده است. فارغ از اختلاف نظرهای علمی که همواره شیوه تضارب آراء میان استاد و شاگرد در حوزه های علمیه بوده است و سنتی مالوف در حوزه های علمیه است، اما همواره از روحیه وی در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کرده ام. صریح سخنش را می گوید و به اینکه پشت سر حضرت حضرت آقا حرکت می کند افتخار می کند، وامدار جریان سیاسی خاصی نیست و همین باعث شده است تا انتقادهای تیز و معناداری از سیاست گذاران و مجریان اجرایی داشته باشد. چند سال پیش به بهانه سخنرانی پر شور و شعف رئیس جمهور دولت نهم در صحن شورای سازمان ملل از وی خواستم که موضعی بگیرد و از وی تقدیر کند که در پاسخ گفت شیوه من حمایت از افراد نبوده و نیست، بلکه از روندها و دستاوردهای مثبت و ارزش های انقلاب و آرمان ها البته دفاع خواهم کرد.

در دفاع از استاد سید احمد خاتمی

اما نسبت به روزنامه همدلی، باید با عرض تاسف بگویم که برخی جریان های سیاسی و به تبع برخی چهره های روحانی که در آستانه انتخابات ها صف آرایی می کنند و از تمامی امکانات و رسانه های متبوع خود برای "تکرار کردن" مایه می گذارند و در ادامه هم نسبت به عواقب و دست پخت سیاسی خود، پاسخگو نیستند، خود را در مناسبات حوزوی در لایه بی طرفی و حزبی عمل نکردن تفسیر کرده و به اشخاص وجیه حوزوی می تازند؛ نعل وارونه زده و برای گمراه کردن مردم از روزهایی که تمام انرژی خود را صرف بازی های انتخاباتی کردند و امروز با ناکارآمدی در حوزه اجرایی باید پاسخگوی اعمال خود باشند، سعی می کنند روحانیت انقلابی را لکه دار کنند.

آری روحانیت نباید چشمش به قدرت باشد، آری روحانیت نباید بازیگر جریان های سیاسی شود، درست است روحانیت باید غمخوار مردم باشد، هراسی از انتقاد نداشته باشد؛ این ها حرف های خوب و متینی است که می توان از برخی روحانیون حاضر در ضیافت افطار رئیس جمهور محترم پرسید چگونه بود که از غم معاش مردم سخن نگفتید و از سختی های نان مردم و وعده هایی که اجرایی نشد، پرسش نکردید؟

امروز روحانیت باید افتخار کند که به برکت خون هزاران شهید، نظام مقدس اسلامی شکل گرفته و شجره طیبه ولایت فقیه قامت افراشته است و مگر غیر از این است که روحانیت حاضر در صحنه خود را وامدار اصل نظام و انقلاب می داند و باید برایش فداکاری کند. حوزه علمیه انقلابی همان مهمی است که مقام معظم رهبری در طول سال های اخیر بارها بر آن تاکید کرده اند.

چرا برخی با شو رسانه ای در صدد هستند تا وانمود کنند که روحانیت انقلابی مهر سکوت بر لب زده، مگر غیر از این است که در طول دو سال اخیر علیرغم سکوت جریان های اصلاح طلب و برخی چهره های موثر در فرایند انتخابات، این طلاب و روحانیت انقلابی بودند که با برگزاری تجمع و موضع گیری در حمایت از مردم، لب به انتقاد از سیاست های اقتصادی گشودند. مگر تریبون های نماز جمعه محلی برای مطالبه گری از سیاست گذاران و مجریان دستگاه های اجرایی نبوده است که چرا برخی مسئولان در اداره امور کشور چشم به خارج از کشوردارند؟ چرا اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشده است؟ چرا حمایت لازم از تولید کالای ملی نمی شود؟ و هزاران مطالبه منطقی و مردمی دیگر.

الحمدلله امروز با گسترس رسانه ها همه شواهد و موضع گیری ها در فضای مجازی قابل دسترسی است و دوران نعل وارونه زدن تمام شده است. روزنامه همدلی هم کاش حرمت نام خود را حفظ می کرد و در جهت همدلی میان گروه های حوزوی و همدلی میان مردم و ائمه جمعه تلاش می کرد. اختصاص تیتر یک روزنامه همدلی به یک موضوع بدون فهم دقیق مناسبات حوزوی، آیا چیزی جز معطوف بودن چشم به گیشه و دیده شدن بیشتر است؟ آری؛ کسی که چشمش به گیشه است، نمی بیند./918/ی701/س

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلاب انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
ما طلاب انقلابی حمایت خود را از این شخصیت انقلابی حوزه اعلام می نماییم.
0
0