۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۶۱۰۳۰۷
آیت الله رجبی مطرح کرد؛

عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به طرح ولایت + فیلم

عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به طرح ولایت + فیلم
قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) طرح ولایت را زمینه ساز پرورش نسل برای تمدن نوین اسلامی دانست و از آموزش مبانی بیانیه گام دوم انقلاب در این طرح خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش سالانه اساتید طرح ولایت از سوی مرکز آموزش اندیشه های بنیادین مؤسسه امام خمینی(ره) عصر امروز در سالن همایش های این مؤسسه آموزشی و پژوهشی برگزار شد.

آیت الله محمود رجبی قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این همایش با اشاره به فرازی از سخن امام سجاد(ع) در دعای صحیفه سجادیه اظهار داشت: ایشان می‌ فرمایند: اگر خدا معرفت شکر و حمد خودش را از ما سلب کرده بود، نتیجه این می‌ شد که بندگان خدا در نعمت های خدا تصرف می‌ کردند ولی حمد خدا را به جا نمی آوردند و این جا است که انسان از مرزهای انسانی خارج شده و وارد مرز حیوانی می‌ شود.

وی افزود: علامت انسان بودن این است که شکر نعمت های الهی را به جای بیاورد،؛ خداوند نعمت های فراوانی به ما داده است که از بزرگترین آنها همین نظام اسلامی و انقلاب پربرکت اسلامی به رهبری امام راحل بود که به جای آوردن شکر آن امری سخت است.

آیت الله رجبی عنوان کرد: به برکت انقلاب نعمت های زیادی به امت اسلامی و جامعه ما نصیب شد که هم فراوان و هم عظیم و هم سرنوشت ساز است که ما قاصر از شکر آن هستیم و در این میان باز یکی از نعمت هایی که برای روحانیت به برکت انقلاب فراهم شد ظرفیت های عظیمی است که برای خدمت به اسلام و مسلمانان ایجاد شده است.

وی با اشاره به این که قبل از انقلاب این ظرفیت های موجود آمال و آرزو بود، گفت: پیش از انقلاب ارتباط یک روحانی با دانشجو خیلی سخت بود ولی به برکت انقلاب اسلامی در یک تابستان بیش از 10هزار دانشجو با اشتیاق درخواست می‌ کنند که در اوج استراحت و تفریح جدای از خانواده بیایند و معارف اسلامی را از مدرسان حوزه فرابگیرند، این نعمت بزرگی است که خدا به ما و شما عزیزان عنایت کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: طرح ولایت ظرفیت بزرگی برای خدمت به اسلام است که شکر نعمت آن در مقام عمل به وقت گذاشتن اساتید و همت بلند در این مسیر است و اگر در کنار شکر قلبی و لسانی و عملی داشته باشیم خداوند نیز نعمت خود را افزون می‌ کند.

وی تصریح کرد: رسالت اساتید این است که با جدیت و فکر و با ارتباط صمیمانه مباحث را به صورت دقیق و عمیق به عمق جان دانشجویان بنشانند که این توصیه رهبر معظم انقلاب نیز بوده است.

آیت الله رجبی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: ما باید برای پیاده سازی بیانیه گام دوم برای انقلاب کادرسازی کنیم و ضروری ترین مسائل برای یک دانشجو همین است که بنیان های فکری اش مستحکم شود، چون اگر قرار است تمدن نوین اسلامی محقق شود باید روی همین جوان ها کار کنیم، چراکه آینده کشور به دست این ها است.

وی اضافه کرد: اگر بنیان های فکری دانشجویان سست باشد چه بسا موجب آسیب برای کشور بشوند و از آن طرف اصلاح افکار دانشجویان اثرات پرباری دارد، بنابراین رسالت سنگینی به دوش شما عزیزان است و ظرفیت عظیمی برای شما فراهم است و این کار نمی شود جز با روحیه جهادی.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: شما اساتید باید با روحیه جهادی کار کنید و همین روحیه جهادی را به دانشجویان منتقل کنید و اگر بنا است این نظام تداوم پیدا کند نیازمند کادر مقتدر باورمند به انقلاب و نظام است و چنین ظرفیتی امروز برای شما در این طرح فراهم است؛ حیف است در قبال چنین کار مهمی به گونه ای برخورد کنیم که ثمرات عظیم معنوی اش را از دست بدهد.

وی با اشاره به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب و آیت الله مصباح یزدی به طرح ولایت گفت: همین تأکیداتی که این دو بزرگوار دارند برای اهمیت این کار کافی است، وقتی دو شخصیت در طراز انقلاب اسلامی بیشترین تجلیل و بیان ضرورت و اهتمام به این کار دارند تکلیف ما را خیلی سنگین می‌ کند که امیدواریم بتوانیم این لطف خدا را قدردان بوده و امسال هم این طرح با گستردگی بیشتر به بهترین وجه و با بیشتری ثمرات برگزار شود./1330/ج

تعداد بازدید : 8
ارسال نظرات