۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۱۰۳۲۱
حجت الاسلام افتخاری:

ملاک ارزش گذاری انسان ها سعی، جد و تلاش است

ملاک ارزش گذاری انسان ها سعی، جد و تلاش است
استاد حوزه علمیه گفت: سعی به معنای نسبت کار به سرمایه است و آنکه در خانواده عالم زاده به دنیا آمده است بازخواست از وی با خانواده عادی متفاوت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام افتخاری استاد حوزه علمیه صبح امروز در جمع طلاب موسسه تخصصی حوزوی تبلیغ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از عواملی که در رشد افراد موثر است محیط است اما نباید از محیط بازخواست شود چون تله ها ناخودآگاه پیدا می شوند و باید بدانیم ادامه دار بوده و پایانی ندارند.

وی در ادامه افزود: کسی که در طرح واره ای رشد کرده و شکل گرفته بر اساس نیاز به آرامش و امنیت خویش را در شرایطی قرار می دهد که به آرامش برسد، مثل جوانی که بر اساس فشار های عصبی قرص های آرامبخش استفاده می کند و در نهایت دچار اعتیاد می شود‌.

حجت الاسلام افتخاری در خصوص تله های موجود در زندگی گفت: اوائل راه تله ها در زندگی افراد به وجود می آیند و اگر جدی گرفته نشود، افراد مجبور می شوند با تله های موجود به زندگی ادامه دهند.

خلقیات افراد به اقتضای شرایط متفاوت است

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: خلقیات هر فرد به اقتضای خودش متفاوت است، برخی خجالتی، برخی معاشرتی و برونگرا هستند و این نشان از وجود شخصیت های رفتاری متفاوت رفتاری است.

مدرس حوزه علمیه ابراز داشت: ضربه های شخصیتی که بر افراد وارد می شود و بر روحیه افراد بر اساس تله های به عنوان مثال بی ارزشی تاثیر می گذارند باید به مرور زمان شناسایی و کنترل شوند و در مسیر درمان قرار گیرند.

ملاک ارزش گذاری سعی و جد و تلاش است

حجت الاسلام افتخاری در پایان با اشاره به ملاک ارزش گذاری در انسان ها گفت: سعی به معنای نسبت کار به سرمایه است و آنکه در خانواده عالم زاده به دنیا آمده است بازخواست از وی با خانواده عادی متفاوت است و در واقع ملاک ارزش گذاری ها سعی و جد است./811/پ202/ب1

محرمی محرمی
ارسال نظرات