۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۱۰۳۴۴
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر خوزستان:

دولت پرداخت وام های بلاعوض به سيل زدگان را ابلاغ کند

دولت پرداخت وام های بلاعوض به سيل زدگان را ابلاغ کند
سردار شاهوارپور با بیان اینکه سپاه تا آخر در کنار سیل زدگان به مشکلات رسیدگی می‌کند، گفت: پرداخت خسارت بلاعوض به سیل زدگان در اولویت دولتمردان باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، صبح امروز در دیدار با معتمدان و سران عشایر عرب دشت آزادگان و هویزه، با بیان اینکه از ظرفیت سپاه و بسیج برای کمک به سیل زدگان آسیب دیده استفاده می‌شود، اظهار داشت: سپاه پاسداران و بسیج مردمی در این ۴۰ سال ثابت کرده که تا پای جان برای کمک به کشور، نظام و ملت آمادگی دارد و در این باره بیش از ۴۰ هزار پاسدار سبزپوش همچون سردار هاشمی جان دادند و تا زمانی که مشکل و گرفتاری باشد در کنار مردم خواهند ماند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه امسال بارندگی بی سابقه‌ای داشتیم، افزود: امسال ۳۸ میلیارد مترمکعب بازندگی بی سابقه در کشور داشتیم، ۴۹۰ میلی متر بارندگی در استان امسال صورت گرفت که در مقایسه با سال‌های گذشته چندین برابر و بی سابقه است و ظرفیت ۱۰ سد مخزن سد استانی ۲۲ میلیارد مترمکعب آب پر شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه علی رغم حجم فوق العاده آب با رهاسازی منطقی از وقوع فجایع و آسیب رسانی به سد‌ها جلوگیری شد، عنوان داشت: در نتیجه سیل منازل بسیاری به زیر آب رفت، بیش از ۱۷۰ هزار هکتار در طول مسیر دو رودخانه کرخه و کارون غرق و بیش از ۲۳۴ روستا دچار آبگرفتگی شدند و بسیاری از سیل بند‌های وضع شده تخریب شد.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه بیش از ۴۴ کیلومتر سیل بند در روز‌های اخیر ترمیم شد، گفت: از ۲ هفته اخیر تاکنون بیش از ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در دشت آزادگان در حال تخلیه شدن از آبگرفتگی هستند و در این باره نیازمند فعالیت‌های جهادی برای پایان بخشی به مشکلات پساسیل هستیم.

وی بیان داشت: فعالیت دستگاه‌های دولتی از صبح تا ظهر است و در روز‌های گرم تعطیل هستند؛ پس حجم مشکلات مردم با چنین ظرفیتی از سوی دستگاه‌های دولتی به سختی حل می‌شود، اما همگان وظیفه دارند که با مشکلات جنگیده و امید را در میان مردم تزریق کنند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در رابطه با بحث پرداخت خسارت به سیل زدگان خاطرنشان کرد: مدیر کل جهاد کشاورزی استان بیان داشت که در پرداخت خسارات زمین‌های کشاورزی، بحث اعطای وام حل شده و بیش از هزار پرونده برای اعطای وام تشکیل شده است، اما مردم در پی دریافت وام نیستند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه خسارت بلاعوض اولویت است، ادامه داد: بحث کمک‌های بلاعوض تاکنون حل نشده و به بانک‌ها ابلاغ نشده است و در این باره هیأت دولت امروز یا فردا به بانک‌ها ابلاغ می‌کند که خسارت‌های بلاعوض را بدهد.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه بضاعت مردم در روستا‌ها بسیار کم و بیشتر دارایی شان نابود شده است، خاطرنشان کرد: اولویت اول پرداخت خسارت بلاعوض است که باید به زودی خسارت بلاعوض کشاورزان پرداخت شود؛ از سوی دیگر ساخت منازل تخریب شده از سیل دیگر اولویت است که از طریق پرداخت وام و کمک بلاعوض باید جبران شود.

وی با بیان اینکه افزون بر پرداخت وام و کمک‌های بلاعوض باید کمک‌هایی از سوی خیران، مجموعه‌ها و نهاد‌ها برای ساخت منازل تخریب شده و نیازمند تعمیر ناشی از سیل صورت بگیرد، عنوان داشت: مردم سیل زده اندوخته‌ای ندارند که در کنار کمک‌های دولتی برای تکمیل ساخت خانه هایشان هزینه کنند؛ از این رو از آورده‌های خیران بهره ببریم.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) با بیان اینکه برخی جاده‌های زیر آب رفته و مسیر مواصلاتی نیازمند بازسازی بوده و باید در اولویت راه و شهرسازی قرار  بگیرد، بیان داشت: همه تلاش‌ها برای زیر آّب نرفتن سوسنگرد است و در این باره مردم، گروه‌های جهادی و دستگاه‌های دولتی پای کار آمدند، اما در عین حال باید به معضلات آن از قبیل فاضلاب رسیدگی شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ۵ روز دیگر موعد شلتوک کاری است، تصریح کرد: زمین‌های کشاورزی و زهکش‌ها را باید از آب خالی کرد و در این باره ۱۲۰ دستگاه که بخشی از آن‌ها را ما تأمین کردیم به صورت پراکنده در حال فعالیت هستند هر چند که جوابگوی مشکلات نیستند.

سردار شاهوارپور در پایان از عدم همراهی برخی استان‌ها در پایان بخشی به مشکلات سیل زدگان گلایه کرد و گفت: امید را باید در مردم تقویت کرد و در کنارشان تا برطرف شدن مشکلات خواهیم ماند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات