۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۱۰۳۶۳
رییس حوزه علمیه الشتر:

وقف عاملی مهم در تقویت حوزه های علمیه است

وقف عاملی مهم در تقویت حوزه های علمیه است
رییس حوزه علمیه الشتر بر ضرورت احیا و تقویت فرهنگ وقف تأکید کرد و گفت: وقف عاملی مهم در تقویت حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام سیدسجاد موسوی، رییس حوزه علمیه الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: وقف حبس مال و نگهداری مال برای اینکه انسان تا قیام قیامت از اجر معنوی بهره مند شود، است.

وی منظور از وقف را فرستادن چراغ روشنی برای آخرت عنوان کرد و افزود: چه زیبا است آدمی قبل از اینکه دستش از دنیا کوتاه شود برای آخرت خودش ذخیره ای داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه از زمان بعثت پیامبر(ص) تاکنون آنچه موجب گسترش دین مردم شده است نگاه خدا پسندانه و کمک خیرخواهانه مؤمنین بوده و موجب شده مردم به دین گرایش پیدا کنند.

وی اظهار داشت: دولت و حکومت در این عرصه هرچند که اسلامی باشد نمی توانند به دغدغه دین و دین داران پوشش جدی بدهند و باید با استفاده از ظرفیت ها به احیا و ایجاد وقف های جدید کمک کرد.

امام جمعه الشتر خاطرنشان کرد: وقف مهم ترین عامل برای تقویت حوزه های علمیه است و با استفاده از طرفیت حوزه باید تلاش شود وقف های حوزه احیا و ساماندهی شود و وقف های جدید با نیت حجوزه علمیه ایجاد شود.

وی در ادامه بر ضرورت تشویق واقفین در جامعه امروز و هدایت نیت واقف به سمت نیازهای جامعه به ویژه در بخش های حوزوی و دینی تأکید کرد و گفت: در سایه تبیین این مهم می توان بسیاری از مشکلات حوزه را برطرف ساخت.

ضرورت آسیب شناسی در حوزه وقف

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: با فرهنگ سازی و ساماندهی موقوفات باید جایگاه وقف به ویژه در عرصه دین و حوزه را بین مردم ارتقا بخشید و در عرصه وقف باید آسیب شناسی شود تا شاهد احیا و رونق موقوفات شویم./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات