۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۱۰۳۶۷

پیام تسلیت حجت الاسلام مبلغی درپی ارتحال رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور

پیام تسلیت حجت الاسلام مبلغی درپی ارتحال رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور
نماینده مجلس خبرگان رهبری در پیامی ارتحال دکتر محمدرضا حافظی، رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری رسا در خرم آباد، در پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان آمده است: مرحوم حافظی توانست به جایگاه رفیع نیکوکاری دست پیداکند، بلکه فراتر در این جایگاه توانست استقرار پیداکند، تا آنجا که عنوان نیکوکاری، وجه تمایز بخش و همیشه همراه با یاد و نام و خاطره او گشته بود و با نام او نیکوکاری تداعی می گشت.

در ادامه این پیام افزوده شده است: واژه (نیکوکاری) که این مرحوم متصف به مرتبت بالایی از آن بود، از واژه های محوری قرآن به حساب می آید، بر اساس منطق قرآنی نیکوکاری جایگاهی بلند و نقطه ای بالا دست است که همه باید بکوشند به آن دست پیدا کنند.

در پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در پی در گذشت مرحوم حافظی آمده است: تعبیر نیل و رسیدن به نیکوکاری که در قرآن آمده است(لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون) از این واقعیت حکایت می کند که چنین نیست هر کس به این جایگاه دست یابد؛ بلکه فراهم آمدن شرایط ویژه ای همچون سخاوت و ایثار ضروری است تا این جایگاه احراز گردد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرده است: مرحوم حافظی توانست به جایگاه رفیع نیکوکاری دست پیدا کند؛ بلکه فراتر در این جایگاه توانست استقرار پیدا کند؛ تا آنجا که عنوان نیکوکاری، وجه تمایز بخش و همیشه همراه با یاد و نام و خاطره او گشته بود و با نام او نیکوکاری تداعی می گشت.

در ادامه آمده است: چتر نیکوکاری او، خدمات گوناگونی را پوشش می داد و از نظر جغرافیایی نیز دامنه گسترده ای را در بر می گرفت، باید اذعان کرد که نیکوکاری او مرز نمی شناخت.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی افزوده است: مرحوم حافظی افتخاری برای گروه ها و مجموعه های بسیاری است؛ برای شهرستان بروجرد و مردم گرانمایه این شهر، برای استان عزیز لرستان و مردم شریف آن، برای نهادهای خیریه کشور و اعضا ارجمند آن و برای حرکت سازنده مدرسه سازی و خیرین عزیز مدرسه ساز است./9451/ت303/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات