۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۱۰۳۷۳
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

قیام علیه هوای نفسانی پیش زمینه موفقیت در تبلیغ دین است

قیام علیه هوای نفسانی پیش زمینه موفقیت در تبلیغ دین است
امام جمعه همدان گفت: انسان در گام اول باید علیه هوای نفسانی خود قیام کند و پس از موفقیت در آن است که می تواند در امر تبلیغ دین موفق باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در همایش سراسری معاونان تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‏‌های علمیه کشور ضمن خوش آمد گویی به مهمانان این همایش خاطر نشان کرد: یکی از معاونت های حوزه که وظیفه سنگینی هم در حوزه و هم در اجتماع بر عهده دارد معاونت تبلیغ است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: عملکرد طلاب و مبلغان دینی که در جامعه و در بین مردم حضور دارند بسیار با اهمیت و مهم است و به سادگی نمی توان از نقش مبلغان عبور کرد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج دین در دنیای امروز خاطر نشان کرد: بهترین لباس و رنگی که انسان می تواند بر تن خود بپوشاند رنگ الهی است و این رنگ الهی از طریق تبلیغ و ترویج دین در اختیار دیگران قرار خواهد گرفت.

امام جمعه همدان با بیان این که خداوند به پیامبر اسلام دو دستور را ابلاغ فرموده اند اظهار داشت: اولین دستور خداوند "قم اللیل الا قلیلا" است که تاکید بر قیام انسان بر هوای نفسانی خود دارد.

وی تصریح کرد: دستور بعدی نیز "قم فانذر" می باشد که به تبلیغ دین مربوط است و بنابر این دو سفارش متوجه خواهیم شد که دستور اول مقدمه و پیش زمینه دستور دوم می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: این بدان معنی است که انسان در گام اول باید علیه هوای نفسانی خود قیام کند و پس از موفقیت در آن است که می تواند در امر تبلیغ دین موفق باشد.

وی با اشاره به این که قیام در تهذیب نفس مقدم بر رساندن پیام الهی به مردم است بیان داشت: انسانی موفق است که این اصل را رعایت کند و مراقبت از خودش را سر لوحه کارش قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تشکر از فعالیت های معاونت تبلیغ حوزه های علمیه در نشر و تبلیغ معارف دینی یادآور شد: امروز حوزه های علمیه در زمینه تبلیغ به برکت زحماتی که در حوزه های علمیه کشیده شده است در شرایط خوبی به سر می برند.

وی تاکید کرد: از آن جایی که شاهد هستیم حوزه علمیه در جایگاه ویژه ای قرار گرفته است حرف اسلام به اقصی نقاط جهان می رسد و این به برکت حوزه های علمیه است./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات