۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۱۰۳۷۷
حزب‌الله:

آمریکا خود را در برابر چالشی بزرگتر برای مقابله با ایران می‌بیند

آمریکا خود را در برابر چالشی بزرگتر برای مقابله با ایران می‌بیند
رییس شورای سیاسی حزب‌الله در نشستی که با هیأتی از شورای علمای فلسطین برگزار شد، بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه و نیز شکست آمریکا در سوریه و منطقه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، هیأتی از شورای علمای فلسطین در لبنان به ریاست «حسین کاظم» با «سید ابراهیم امین السید» رییس شورای سیاسی حزب‌الله، «حسن حب‌الله» مسؤول پرونده فلسطین در حزب‌الله و معاون وی «عطاءالله حمود» دیدار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، این دیدار در راستای مردود دانستن طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن»، توطئه اسکان دائمی آوارگان و تأکید بر حق بازگشت برگزار شد و شرکت‌کنندگان در نشست مذکور اعلام کردند: وحدت موضع فلسطینی در مقابله با پروژه صهیونیستی-آمریکایی تنها راه حفاظت از حقوق تاریخی و ثابت ملت فلسطین است.

آنها افزودند؛ تعهد به گزینه مقاومت با تکیه بر راهبرد مقاومت، تنها مسیر برای تحقق پیروزی و بازگرداندن حقوق است.

شرکت‌کنندگان از تمام ملت‌های آزاده خواستند با دوراندریشی در مقابل برگزاری نشست منامه بایستند و بار دیگر تأکید کردند «قدس پایتخت ابدی فلسطین برای تمام فلسطینی‌ها باقی خواهد ماند».

سید امین السید گفت: دشمن صهیونیستی که در غزه شکست خورده جرأت ورود به جنگ با مقاومت در لبنان را ندارد و آمریکای که در سوریه و منطقه شکست خورده ، خود را در برابر چالشی بزرگتر در مقابله با جمهوری اسلامی ایران می‌بیند.

وی به وحدت فلسطینی‌ها فراخواند زیر ااراده ملت فلسطین ضامن ساقط کردن پروژه صهیونیستی و معامله قرن است.

نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

معامله قرن ، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسأله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات