۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۳۷۹

ترس کشنده تل آویو از تهدیدات حزب الله/ ارتشی که به زانو در آمد

ترس کشنده تل آویو از تهدیدات حزب الله/ ارتشی که به زانو در آمد
صهیونیست‌ها از تهدیدات حزب الله و دبیر کل آن سید حسن نصرالله به اندازه ای هراس دارند که جرات نزدیک شدن به لبنان و جنگ با مقاومت را ندارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، واقعیت آن است که نام نصرالله لرزه بر اندام صهیونیست‌ها می‌اندازد. اسرائیلی‌ها نصرالله را بیش از سران خود باور دارند و به گفته‌هایش بیش از نخست وزیر و دیگر مسئولان رژیم صهیونیستی توجه می‌کنند.

شکی نیست که رژیم صهیونیستی به شدت از سید حسن نصرالله هراس دارد و مقوله اسحاق شامیر نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه عرب همان عرب است و دریا همان دریا، دیگر اعتبار ندارد.

نصرالله شخصیت بسیار کاریزماتیکی دارد و اسرائیلی‌ها به خوبی وی را می‌شناسند و اظهار نظر وی که جامعه اسرائیل را به خانه عنکبوت تشبیه کرد که به راحتی می‌توان آنرا ویران کرد در خاطر صهیونیست‌ها نقش بسته است. نظامیان صهیونیست به اندازه‌ای از حزب الله می‌ترسند که در خود توان نمی‌بینند و اعتمادی به خود ندارند.

«داوید داوود» از تحلیلگران صهیونیست اذعان کرد: «تهدیدات حزب الله مبنی بر فتح الجلیل، موشکباران اسرائیل با موشک‌های نقطه زن، حمله به انبارهای آمونیاک در حیفا و هدف قرار دادن نیروگاه دیمونا، حتی اگر هم اجرایی نشود، تأثیرات زیادی دارد و به مثابه کابوس است. حزب الله موفق شده است که به جامعه اسرائیلی بقبولاند که جنوب لبنان گورستان ارتش اسرائیل است که نظامیان اسرائیلی را به کام خود فرو می‌برد. همین ترس است که شکست اسرائیل در جنوب لبنان را رقم زد. حزب الله مقادیر کافی موشک در اختیار دارد که بتواند از سامانه گنبد آهنین عبور کند و انتظار می‌رود که حزب الله روزانه ۱۵۰۰ موشک در جنگ آتی شلیک کند که حتی اگر گنبد آهنین بتواند برخی از آنها را رهگیری کند، در روز بیش از ۲۰۰ موشک اصابت خواهد کرد که این هرج و مرج ایجاد خواهد کرد».

روزنامه صهیونیستی هآرتص در گزارشی پس از جنگ سال ۲۰۰۶ اذعان کرد که نصرالله رهبر عربی است که کاملاً متفاوت با رهبران جهان عرب است. وی حرف بیهوده ای نمی‌زند و دروغ نمی‌گوید و حرف‌هایش قابل اعتماد است. بر همین اساس است که سخنرانی‌های سید حسن نصرالله همانند سلاحی قوی است.

این در شرایطی است که زمزمه‌هایی درباره احتمال ماجراجویی رژیم صهیونیستی علیه حزب الله مطرح است. اما آنگونه که یک مسئول لبنانی اعلام کرد: حزب الله از نظر لجستیکی و نظامی آماده مقابله با صهیونیستهاست. حزب الله به دقت تحرکات آنها را زیر نظر دارد و آماده مقابله با حمله رژیم صهیونیستی است. حزب الله هم اکنون در آمادگی کامل به سر می‌برد و به عبارت دیگر در حالت جنگی قرار دارد و برنامه‌های لازم برای مقابله دارد و رزمندگان را از نظر روحی و نظامی برای آنچه صهیونیست‌ها تدارک دیده اند، آماده کرده است.

این مسئول لبنانی بیان کرد: آنچه اسرائیل انجام می‌دهد از عملیات موسوم به سپر شمال گرفته تا از سرگیری دیوار سیمانی در نزدیکی خط آبی در روبروی شهرک العدیسه در واقع مقدمه‌ای برای جنگ احتمالی است. حزب الله با خونسردی تمام با تهدیدات اسرائیل برخورد می‌کند و احتمال جنگ را بعید نمی‌داند. سیگنال‌هایی از سوی غربی‌ها به مقامات رسمی لبنان رسیده که حاکی از چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای هدف قرار دادن لبنان است اما روس‌ها به اسرائیلی‌ها درباره حمله به حزب الله و جنگ علیه لبنان هشدار دادند.

عجز تل آویو در برابر تهدیدات نصرالله

رژیم اسرائیل در برابر تهدیدات نصرالله عاجز است زیرا این تهدیدات تأثیر ویژه و واقع بینانه ای بر اسرائیلی‌ها (صهیونیست‌ها) دارد. علت این موضوع کاملاً مشخص است و آن صداقت نصرالله دبیر کل حزب الله در تهدیدات است و نتایج درگیری سالهای طولانی به کارشناسان اسرائیلی این موضوع را ثابت کرده است.

«عودید بن عامی» از کارشناسان اسرائیلی در این باره گفت: «مشکلی که اسرائیل با آن روبرو ست این است که نصرالله قبلاً ثابت کرده که صادق است و دروغ نمی‌گوید. نصرالله با تهدیدات خود بازدارندگی را ادامه می دهد».

«تزویکا بوگال» از ژنرال‌های صهیونیست اذعان کرد: «نصرالله مرد کم اهمیتی نیست و وی به دنبال بیرون کردن ما از اینجا (فلسطین اشغالی) است».

«دنی روبین اشتاین» از شخصیت‌های رسانه‌ای اسرائیلی هم گفت: «حسن نصرالله شخصیتی بزرگ دارد. جمال عبدالناصر به مدت ۶ روز در جنگ ایستادگی کرد اما حسن نصرالله به مدت چهار هفته اسرائیلی‌ها را در پناهگاه نگه داشت.

برخی در منطقه همواره سعی دارند که اسرائیل را شکست ناپذیر و طرفی که در همه جنگ‌ها توانمند است، معرفی کنند اما واقعیت به گونه‌ای دیگر است. ترسی که تل آویو را رها نمی‌کند توان موشکی، قدرت ارزیابی و تحلیل اوضاع منطقه از سوی نصرالله، تجارب گرانبهایی که رزمندگان مقاومت لبنان در جریان بحران سوریه به دست آورده اند، است. علاوه بر این به جبهه متزلزل داخلی اسرائیل را نیز باید مورد توجه قرار داد.

کارشناسان اسرائیلی بر این باورند که ساکنان حیفا از حمله ویرانگر به انبارهای آمونیاک در این منطقه که حاوی بیش از ۱۵ هزار تن گاز هستند و انفجار آنها مرگ هزاران تن از ساکنان حیفا را رقم می‌زند، به شدت هراس دارند. تل آویو به خوبی از قدرت تأثیرگذاری قوی سید حسن نصرالله بر اسرائیلی‌ها آگاه است. حزب الله به رهبری سید حسن نصرالله دماغ صهیونیست‌ها را در سال ۲۰۰۶ به خاک مالیده است.

هنگامی که سید حسن نصرالله اعلام می‌کند که اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است کاملاً با واقعیت تطابق دارد زیرا خود رسانه‌های رژیم صهیونیستی به عدم وجود روحیه جنگجویی نزد اسرائیلی‌ها و حتی نظامیان این رژیم واقف هستند. هنگامی که دبیر کل حزب الله می‌گوید که اسرائیلی‌ها آماده جنگ نیستند این با واقعیت تطابق دارد.

نصرالله با مهارت تمام عمل کرده و تهدیدی راهبردی برای رژیم صهیونیستی است و این به دلایل زیر است؛

-فهم عمیق از ماهیت توانمندی حزب الله و به کارگیری آن برای تحقق اهداف مورد نظر.

-توان قدرت نمایی و اجرایی کردن آن هنگام لزوم علیه صهیونیست‌ها.

-موفقیت در مهار قدرت دشمن و ممانعت از اجرایی شدن راهبردهای صهیونیست‌ها و توان بالای وی در ارسال پیام رعب و وحشت میان صهیونیست‌ها و تباه کردن طرح‌های دشمن و تأثیر بر روحیه آنها بدون اینکه وارد رویارویی مستقیم شود.

-توان بالا در انتخاب اهداف و عرصه عملیات و زمان حملات برای رسیدن به نتیجه راهبردی.

-قدرت در حس کردن تهدیدات دشمن و تحلیل نیات و رفتار صهیونیست‌ها.

-توان پیوند زدن میان قدرت و امکانات برای تحقق هدف راهبردی.

روزنامه صهیونیستی هآرتص در گزارشی می‌نویسد: «کافی است که فقط حزب الله بر برخی مراکز نظامی در نزدیکی مرز یا شهرک‌های کوچک مسلط شود یا نظامیانی را برباید با بکُشد و یا ویدئویی از پرچم به اهتزاز درآمده خود در اراضی ما منتشر کند؛ در این هنگام است که نظامیان اسرائیلی احساس سرخوردگی و شکست می‌کنندو دیگر برای حمایت از غیرنظامیان کاری نمی‌کنند و از کابینه خود می‌خواهند که جنگ را پایان دهد».

آنگونه که از تحلیل‌های صهیونیست‌ها بر می‌آید اوج هراس آنها از جنگ با حزب الله و تأثیری گذاری که سید حسن نصرالله بر آنها دارد، مشخص می‌شود.

تل آویو به خوبی می‌داند که در جنگ آتی، شماری زیادی از نظامیانش کشته می‌شوند و مراکز مهم و حساس اسرائیل به شکل بی سابقه‌ای هدف قرار خواهد گرفت و اقتصاد آن به شکل قابل ملاحظه تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و اگر جنگ به درازا بکشد، ضربات مهلکی به زیرساختهای رژیم صهیونیستی وارد خواهد شد./847/ب

منبع: مهر

ارسال نظرات