۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۶۱۰۳۸۸
معاون بین الملل موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی:

تربیت دیپلمات های وحدت اسلامی در اتحاد امت اسلامی ضروری است

تربیت دیپلمات های وحدت اسلامی در اتحاد امت اسلامی ضروری است
پاک آیین وحدت جوامع اسلامی را مهمترین مطالبه رهبری دانست و گفت: در تقویت وحدت باید دیپلمات های وحدت اسلامی پرورش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن پاک‌آیین معاون بین الملل موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، امروز در نشست علمی «تمدن نوین اسلامی در آیینه تقریب با تاکید بر اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب» که در دانشگاه مذاهب اسلامی با همکاری موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: اگر ما بخواهیم تمدن نوین اسلامی داشته باشیم باید ابتدا وحدت اسلامی تحقق یابد؛ بنابراین یکی از ملزومات تمدن اسلامی ایجاد وحدت و تفاهم بین امت اسلامی است.

وی افزود: امروز این مطرح است که اگر دو کشور با یکدیگر جنگ می‌کنند به خاطر ضعف دیپلماسی است؛ بنابراین اگر امروز جوامع اسلامی با هم نزاع دارند به خاطر آن است که به دیپلماسی وحدت اسلامی دست نیافتند.

پاک‌آیین وحدت اسلامی را لازمه امروز جوامع اسلامی دانست و اظهار داشت: مقصود از وحدت اسلامی تاکید بر اشتراکات است، اشتراکات جوامع اسلامی بیشتر از اختلافات آنان است، وحدت اسلامی در سایه مذاکره و گفت‌وگو محقق می‌شود.

معاون بین الملل موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه امروز دیپلماسی عمومی کمتر از دیپلماسی رسمی کشور نیست، ابراز کرد: بنابراین دیپلماسی وحدت باید در چارچوب دیپلماسی کشور دیده شود، امروز هر کاری در دنیا بخواهد جلو برود باید با رضایت افکار عمومی باشد؛ دیپلماسی بر افکار عمومی بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: ما اگر بخواهیم به دنبال تمدن نوین اسلامی باشیم باید به افکار عمومی بفهمانیم که وحدت جهان اسلام یک ضرورت است.

پاک‌آیین بحث تکفیری‌ها و داعش را یک معضل برای جوامع اسلامی قلمداد کرد و گفت: امروز می‌توان گفت معامله قرن مساله‌ای است که وحدت جوامع اسلامی را هدف قرار داده است، ما باید دیپلمات‌های وحدت اسلامی تربیت کنیم تا بتوانیم به مطالبه رهبری در تحقق وحدت اسلامی جامه عمل بپوشانیم./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات